اخبار روز

امسال بیش از 4 میلیون و 400 هزار زائر اربعین خواهیم داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش حداقل 20 درصدی تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در سال جاری خبر داد.

به گزارش مهرداریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به گرم شدن هوا در پایانه مرزی تمرچین طی دو سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت ها و مسیرهای منتهی به مرز در پایانه مرزی تمرچین انجام شده است. در مرزهای غربی و جنوب و بهبود زیرساخت های این پایانه، تردد زائران از پایانه مرزی تمرچین امسال حداقل 20 درصد افزایش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی مرکز مدیریت راه ها بیش از 4 میلیون و 400 هزار زائر اربعین امسال خواهیم داشت، تصریح کرد: بیش از 4 میلیون و 100 هزار زائر به صورت جاده ای و زمینی تردد خواهند کرد. مرزها و از طریق ناوگان اتوبوسرانی. آنها در حال به تعویق افتادن هستند، بنابراین ما باید تعداد ناوگان حمل و نقل خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 12 هزار اتوبوس برای جابجایی این تعداد زائر نیاز است و برای رفع نیاز مردم از ظرفیت های دستگاه های مختلف و تاکسی های اینترنتی مانند سال گذشته استفاده می شود.

امانی پایانه مرزی تمرچین را نیز یک مرز اقتصادی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده در چهار سال گذشته بحث ترانزیت در این مرز رشد و رونق پیدا کرده است به طوری که سال گذشته 260 رشد داشته است. درصد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 760 درصد افزایش داشته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرزها گلوگاه کشور هستند، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب. یکی یکی از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ارتباط و تعامل سازنده با همسایگان است و در این زمینه در 4 ماهه سال جاری 6 میلیون تن کالا در سراسر کشور جابجا شد که نشان دهنده 70 است. درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. پیش بینی می شود تا پایان سال حجم حمل و نقل کالا از 16 میلیون تن فراتر رود.

امانی با تاکید بر اینکه پایانه های مرزی جبهه اقتصادی کشور و دروازه ورود هر کشوری است، تصریح کرد: تا زمانی که مرزها پاکیزه و دارای امکانات رفاهی و زیرساختی کافی باشد، علیرغم همه اینها تاثیر مستقیمی بر روابط مرزی خواهد داشت. کمبود اعتبار؛ در بحث دوربرگردان و رفع نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا