اخبار روز

امسال، پر فروش‌ترین سال تاریخ سینمایی کشور است!

امسال، سینمای کشور به عنوان یکی از پرفعالیت‌ترین حوزه‌های هنری، بسیار پررونق بوده است. از آنجایی که در حال حاضر یک فیلم در سینماهای کشور به فروش نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان دست یافته، علت پررونق بیشترین جریان های مالی سینمای ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که سال جاری، پر رونق‌ترین سال سینما در تاریخ کشور است. فیلمی در سینمای ایران وجود دارد که نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشته و این رقم بیشترین فروش سال گذشته که ۷۷ میلیارد تومان بود را نزدیک کرده است.

به گفته محمد مهدی اسماعیلی، رونق جدی در حوزه فرهنگ و هنر در ایران مشاهده می‌شود و با توجه به بهتر شدن کیفیت هنرها، مخاطبان در همه بخش‌ها چند برابر شده‌اند.

وی افزود: کارهای عمده در امسال با تمرکز بر اصول و ارزش‌های اصیل، بومی و دینی کشور در حال ساخت و پخش هستند که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده‌اند.

هنرمندان در ایام اربعین در تالارهای مهم کشور کارهای پرمخاطبی را اجرا می‌کنند و سالن‌ها پر از بینندگانی هستند که به دنبال تماشای کارهایی مطابق با عاشورا، اربعین و مناسبت‌های محرم و صفر هستند.

وی گفت: این نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق جریان فرهنگی و هنری کشور حاضر به ایفای نقش در این عرصه هستند و وظیفه ما به عنوان دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی است که زمینه شکل گیری و ارتقای فعالیت ها را فراهم کنیم. ”

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال تقریبا بسیاری از چهره های مهم و تاثیرگذار عرصه مقاومت و ایثار در فارابی و مجموعه های دیگر کارهای خوبی انجام می دهند.

در مجموعه فارابی، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اثرهای فاخر ساخته شده به نمایش عمومی در خواهند آمد. رئیس مجموعه از این امکان خبر داده که ۱۸ کار جدید در حال تولید در مرحله‌های پیش تولید، تولید، و خروجی نهایی هستند.

هر ساله مجوز ساخت نزدیک به ۱۱۰ فیلم سینمایی در کشور داده می‌شود که در نوبت نمایش عمومی نیز قرار می‌گیرند. مجموعه فارابی و سایر موزه‌ها هم همکاری با سازندگان این فیلم‌ها را برای حمایت از تولیدات فاخر و متنوع دارند.

در نشست شورای فرهنگی استان بوشهر، قرار شده تا پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان بررسی شوند و زمان اتمام آنها تا ۲۰ شهریور تعیین شود. رئیس مجموعه فارابی از پیشنهادهای خوبی که در این نشست مطرح شده بود، خبر داد و اعلام کرد که تمامی آنها بررسی و پیگیری خواهند شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا