دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر از کشور با اشاره به نقش این ستاد در فرهنگ سازی، آگاهی بخشی، روشنگری و پیگیری مطالبات مردمی در حوزه عفاف و حجاب، از گشت رهبری و منفی و فیزیکی خبر داد. برخورد با بی حجاب ها در رویه ها و وظایف این ستاد جایی ندارد.

حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی در دومین همایش فرهنگی آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در همه عرصه های سیاسی و اقتصادی اقدامات گسترده ای را علیه ایران و نظام اسلامی انجام داده است. ، حوزه های اجتماعی، امنیتی و … اما تاکنون موفق نبوده و جامعه در همه زمینه ها قوام خود را حفظ کرده است.
وی با اشاره به اینکه بحران حجاب در کشور یک شورش برنامه ریزی شده دشمن است، افزود: ما در جامعه ما زن را به عنوان یک عنصر نشاط آور در قالب مادر و همسر می شناسیم و این اهمیت با جایگاه اجتماعی آنان منافاتی ندارد. بنابراین، اسلام حجاب را برای زنان حرام کرده است. زن برگزیده چون جایگاه او را در جامعه پیش بینی کرده بود.

طاهری با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی به زن به عنوان یک عنصر نشاط آور نگاه می شود، گفت: وقتی عنصری تغییر می کند، نظم و حاکمیت اصلی آن عنصر معلق می شود. خداوند زن را نیز در عناصر آفریده است.» جامعه هدفمند به او تکلیف داده است و وقتی در آن عنصر برخلاف وظایف او تغییری ایجاد شود، نقش تعالی خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر در طول تاریخ فلسفه حجاب را به دقت بررسی کنیم، مشخص می شود که این موضوع به دوران اسلام باز نمی گردد، بلکه به دوره های تاریخی قبل از اسلام برمی گردد، افزود: با نگاهی گذرا در تخت جمشید می بینید که مجسمه ها اسلام را پوشانده اند. همچنین در دوران جاهلیت، در تاریخ ثبت شده آمده است که زنان برای پوشاندن کامل خود علاوه بر چادر، برقع می‌پوشیدند و با ظهور اسلام، زنان ارزش پوشش بیشتری پیدا کردند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکار با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حجاب به عنوان هویت ملی و دینی، تاکید کردند: عفاف و حجاب یکی از مصادیق امربه معروف و تقویت کننده سبک زندگی عفیفانه است. باید از ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد. دانشجویان و نهادهای دانشگاهی توانایی بالایی در ترویج امربه معروف و نهی ازمنکار در جامعه دارند و نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی که توسط ستاد امربه معروف و نهی ازمنکار در دانشگاه ها راه اندازی می شود، می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

این استاد حرفه ای و دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه شهرت به معنای بی اعتنایی به رذایل جامعه نیست، افزود: اگر از کودکی این مسئولیت را به فرزندان خود بیاموزیم بسیاری از رذایل خود به خود به وجود نمی آید. همان گونه که نماز و روزه واجب است، روسری که زنان را کاملاً می پوشاند و از آسیب محافظت می کند، از نیازهای بشری و واجب الهی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در دین مبین اسلام به زن به عنوان عنصر تعالی انسانیت بها داده شده و حجابی قرار داده شده تا ابزاری برای زنان نباشد.

طاهری با اشاره به نقش ستاد در فرهنگ سازی، آگاهی بخشی، آموزش و پیگیری مطالبات مردمی در حوزه عفاف و حجاب، تصریح کرد: روش قبلی گشت جهت گیری و برخورد منفی با بی حجابی در اتحادیه اروپا جایگاهی در رویه ها و رویه ها و حجاب ندارد. وظایف ستاد امربه معروف.

وی افزود: گاه ابهامات به بحران تبدیل شده و برخی افراد مغرض و هدایت شده قصد گسترش ناهنجاری های سطح جامعه را دارند. در چنین مواقعی وزارت کشور وارد عمل شده و در این مورد تصمیم گیری می کند.

وی افزود: ستاد امربه معروف در هنگام برخورد با هر منتقدی وظیفه تذکرات شفاهی و پاسخگویی به مطالبات مردم را بر عهده دارد و با تصمیم نهادهای ذیربط برابر قانون برخورد سلبی خواهد شد.

این استاد حرفه ای و دانشگاهی با اشاره به تغییر سیاست در ستاد امربه معروف و نهی از منکر گفت: در انجام وظایف محوله چهار اصل قانونی بودن، تعامل با نهادها و پیگیری مردمی مد نظر قرار می گیرد. الزامات و دستورالعمل های رهبری. بر اساس قانون، وظایف ستاد بر اساس آموزش امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی، ساماندهی و تربیت تشکل های مردمی بی تفاوت نسبت به منکر، تقویت حیا و حجاب و رعایت خواسته های مردم است. در دستگاه های اجرایی

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *