اخبار روز

الکترونیک منتظر این غافلگیری + اظهارات جدید وزیر


به گزارش مانیبان؛ سید صولت مرتضوی دیروز در نشست کارگزاران صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: در دو سال گذشته تعداد کشاورزان و روستاییان بیمه شده تقریباً معادل کل دوره ایجاد از سال گذشته افزایش یافته است. پایین، و اکنون 1 میلیون و 36 هزار نفر وجود دارد. بیمه گذار جدیدی به این صندوق اضافه شده است.

در بحث توجه به معیشت افراد مختلف به ویژه اقشار کم درآمد، دو طرح مجزا اجرا شده است. یکی پرداخت مستمری یا کمک معیشتی برای دهک های مختلف جامعه و طرح حمایتی از مادران شیرده و دارای فرزند شیرده.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این دولت به طرح جوانان جمعیت و صندوق تامین اجتماعی روستاییان توجه ویژه شده است و اکنون به صندوق کشاورزان و روستاییان عشایری بیش از 500 هزار نفر می رسد. از میان افراد تحت پوشش زنان عشایری هستند. و روستائیان و کشاورزان شکل می گیرد.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: پوشش بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال آینده باید به بیش از 50 درصد برسد، اما تا باید از استان هایی باشد که کمتر به حمایت نیاز دارند.

علیرضا عسگریان ادامه داد: صندوق روستایی و مسافری صندوق فوق العاده ای است و به شخصه همیشه فکر می کنم که صندوق ها مشکلات زیادی ایجاد کردند اما صندوق تامین اجتماعی کشاورزان و مسافران پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: این صندوق به خوبی شکل گرفته و به همین دلیل پیشرفت خوبی داشته است. در صندوق ها کارمندان زیادی مشغول به کار هستند و این الحاق به هیچ وجه قابل حل نیست، اما صندوق روستاییان و عشایر اینطور نیست.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا