اخبار روز سینما جهان

«النور کاپولا» فیلمساز و همسر فرانسیس کاپولا درگذشت

گزارش کردن بازتاب آنلاین، «النور کاپولا» فیلمساز آمریکایی که با ساخت مستندی درباره ساخت فیلم معروف «اکنون آخرالزمان» ساخته همسرش «فرانسیس فورد کاپولا» شناخته می شود، در سن 87 سالگی درگذشت.

النور کاپولا، فیلمساز آمریکایی که بیشتر به خاطر مستند برنده جایزه امی «قلب های تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز» درباره روند طاقت فرسا 238 روزه ساخت آخرالزمان اکنون به کارگردانی همسرش فرانسیس فورد کاپولا، در خانه خود درگذشت. در کالیفرنیا.

مرگ کاپولا در بیانیه ای از سوی خانواده اش به آسوشیتدپرس تایید شد.

النور کاپولا، شریک خلاق مادام العمر همسرش فرانسیس، در طول ساخت فیلم جنگ ویتنام، آخرالزمان، فیلمسازی را آغاز کرد. مستند «النور کاپولا» داستان ساخت این فیلم سینمایی «این آخرالزمان» را روایت می کند که قرار بود به مدت پنج ماه در فیلیپین فیلمبرداری شود اما به دلیل یک سری مشکلات و چالش ها از جمله تعویض ستاره. فیلم «هاروی کایتل» با بازی «مارتین شین». وقوع طوفان های سهمگین در محل فیلمبرداری و بستری شدن «مارتین شین» در بیمارستان به دلیل سکته قلبی در حین فیلمبرداری دوبرابر طول کشید.

به گزارش ایسنا، فیلمی که «النور کاپولا» در پشت صحنه فیلمبرداری کرد، تبدیل به مستند «قلب تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز» در سال 1991 شد که سرانجام 12 سال پس از «اکنون آخرالزمان» اکران شد و هشت نامزدی اسکار را دریافت کرد. و جایزه امی و نامزدی جوایز انجمن کارگردانان آمریکا را دریافت کرد.

وی در مصاحبه ای با ددلاین در سال 2017 اظهار داشت: شروع ایده ساخت این فیلم برای من قطعا مستندی درباره فیلم «اکنون آخرالزمان است» بود. دهه 70، اما وقتی در فیلیپین دوربین به دست گرفتم، مجذوب سینما شدم و به همین دلیل مستندهای مختلفی ساختم، زیرا همیشه فیلمبرداری را دوست داشتم.

کاپولا بعداً اولین فیلم بلند خود را نوشت و کارگردانی کرد، پاریس می تواند صبر کند، عاشقانه ای با بازی دایان لین، الک بالدوین و آرنو ویار، که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال 2011 به نمایش درآمد. این فیلم در سال 2016 نمایش داده شد. دومین فیلم او در 2020 با عنوان سریال درام عشق ایش.

النور کاپولا که در 4 می 1936 در لس آنجلس به دنیا آمد، قبل از فارغ التحصیلی از دانشگاه کالیفرنیا در رشته طراحی کاربردی، در هانتینگتون بیچ بزرگ شد. او با همسرش، فرانسیس فورد کاپولا، آشنا شد، کسی که در حال کار بر روی اولین فیلم بلندش بود و در حین کار به عنوان دستیار کارگردان هنری در “Demented 13” کار می کرد. این دو در سال 1963 ازدواج کردند و دارای سه فرزند به نام‌های جیانکارلو سوفیا (کارگردان) و رومن کاپولا (نویسنده و تهیه‌کننده) هستند که پسر بزرگ‌شان جاانکارلو در سال 1986 بر اثر تصادف در سن 22 سالگی درگذشت.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا