اخبار روز

الجزایر در مورد کمبود آب چه می کند؟

به گزارش ایمنا، الجزایر در حال سرمایه گذاری در شیرین سازی آب دریا است تا 60 درصد نیاز مردم به آب تا سال 2030 تامین شود. هدف از برنامه راهبردی این کشور استفاده از فناوری‌های نوآورانه برای تصفیه فاضلاب است و از این طریق آینده‌ای را ایجاد می‌کند که در آن آب قادر به مقابله با چالش‌های آب و هوایی پیش رو باشد.

راه حل های نوآورانه الجزایر برای مقابله با استرس آب

یکی یکی از بزرگترین چالش های الجزایر تامین آب آشامیدنی است. رسیدگی به این کمبود فزاینده آب نیازمند راه حل های نوآورانه برای آینده ای پایدار از طریق پروژه های بلندپروازانه با هدف تضمین دسترسی ساکنان به آب آشامیدنی است. برای پاسخ به این وضعیت اضطراری، دولت الجزایر در شیرین سازی آب دریا و بازیافت فاضلاب سرمایه گذاری کرده است.

کارخانه بزرگ نمک زدایی آب دریا در غرب شهر اوران این کشور یک سرمایه گذاری استراتژیک محسوب می شود. آب این شهر در حال حاضر توسط سه کارخانه تامین می شود، اما این مقدار بدون توجه به بخش صنعتی، برای تامین نیاز 2.5 میلیون نفری ساکنان شهر کافی نیست.

الجزایر در تلاش است تا با ساخت سریع کارخانه مذکور میزان آب آشامیدنی را در اوران و سایر مناطق غربی کشور افزایش دهد. این زیرساخت تنها 25 ماه پس از شروع ساخت به بهره برداری می رسد و پیش بینی می شود در دسامبر 2024 به مرحله بهره برداری برسد.

الجزایر پیش از این در طول برنامه اولیه برای تولید 2.2 میلیون متر مکعب روزانه یا 18 درصد آب شرب شهروندان از طریق 14 نیروگاه، خشکسالی پیش بینی شده را تجربه کرده بود، اما پیش بینی ها نشان می دهد این کشور تا سال 2050 20 درصد از بارندگی خود را از دست خواهد داد. این شرکت به دنبال توسعه یک برنامه مکمل برای افزایش ظرفیت نمک زدایی آب آشامیدنی خود از 18 به 42 درصد بود.

نمک زدایی آب دریا اغلب به دلیل هزینه و اثرات زیست محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد. با دانستن این موضوع، الجزایر متعهد شده است که با ادغام انرژی های تجدیدپذیر، از جمله پنل های خورشیدی، در نیروگاه های خود، این اثرات را کاهش دهد تا زیرساخت های تامین آب جدید خود را سازگارتر با محیط زیست کند.

الجزایر در مورد کمبود آب چه می کند؟

پروژه های مشابه دیگری در الجزایر در حال اجراست که از جمله آنها می توان به کارخانه ای در استان مستغانم این کشور با تولید روزانه 200 هزار متر مکعب آب شرب و برنامه ریزی یک کارخانه جدید دیگر در خضراء در 72 کیلومتری شرق مستغانم اشاره کرد. 300000 متر مکعب آب آشامیدنی در روز و در عین حال از بالا آمدن سطح دریا جلوگیری می کند.

الجزایر تاکید کرد که تمام مراحل تصفیه آب را کنترل می کند و تجزیه و تحلیل های منظمی را انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت آب مطابق با استانداردهای الجزایر و سازمان بهداشت جهانی است. با این حال، نمک زدایی به تنهایی برای پوشش کل نیاز آب آشامیدنی الجزایر کافی نخواهد بود.

به این ترتیب این کشور به دنبال افزایش عرضه آب تولیدی خود از طریق استفاده مجدد از پساب های تصفیه شده است. این آب تصفیه شده در مناطق واقع در 90 کیلومتری پایتخت این کشور (الجزایر) و برای آبیاری باغات استفاده می شود و به این مناطق اجازه می دهد تا خود را با سال ها خشکسالی وفق دهند.

الجزایر در مورد کمبود آب چه می کند؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا