اخبار روز

اقساط وام 800 میلیونی جدید مسکن مشخص شد


به گزارش مانیبان، هادی عباسی در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار داشت: از زمان ابلاغ مصوبات هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن، موضوع وام شرکت آقای مخبر مبلغ 800 میلیون تومان را به بانک مرکزی ابلاغ کرده است. این نصب به صورت نردبانی است که مبلغ اقساط آن در دو سال اول پنج میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: بانک ها موظفند 20 درصد از سهم خود را در حوزه املاک پرداخت کنند در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد. البته می‌توانیم برای بانک‌ها مدت زمانی در نظر بگیریم که در این مدت، جریمه‌ای اعمال می‌شود.

حداکثر افزایش مجاز اجاره بها در تهران 25 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین درصد رشد اجاره بها در شهرستان ها گفت: این جدول تهیه و به 31 مرکز استان ابلاغ شده است. در تهران این رقم 25 درصد تعیین شده است. حداقل افزایش برای زاهدان اعمال شده که 22 درصد است. حداکثر رقم در یزد نیز به دست خواهد آمد که افزایش مجاز اجاره بها ۲۵.۲ درصد خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: قانون به صراحت می گوید که می توانیم سقف اجاره بها را بین 50 تا 100 رقم تورم عمومی تعیین کنیم. یعنی اگر تورم 40 درصد باشد برای اجاره بین 20 تا 40 درصد حد تعیین می کنیم. رقم 22 تا 25 درصد بر اساس نرخ تورم مرکز آمار و رعایت قانون تنظیم مقررات زمین، مسکن و اجاره تعیین و ابلاغ می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا