بازتاب آنلاین، گرمای شدید عربستان، زائران را مجبور به استفاده از چتر برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتی در هنگام نماز کرد..

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تاکنون 11 زائر ایرانی جان خود را از دست داده اند و 26 زائر بستری در بیمارستان های عربستان داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از تعداد زائران فوت شده تا پایان روز دوشنبه 28 نفر خبر داد. خرداد) 11 نفر را اعلام کرد و نحوه انتقال اجساد این زائران به ایران و یا دفن آنها در عربستان را تشریح کرد.

پیرحسین کولیوند اظهار داشت: تعداد زائران ایرانی جان باخته در حج به 11 نفر رسیده است. برخی از آنها بیماری های زمینه ای داشتند و برخی دیگر بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست دادند.

وی همچنین از بازدید 11 هزار نفر از مراکز درمانی و کلینیک های ایرانی در سرزمین منا و در روز دوم رمی جمرات خبر داد و افزود: وضعیت سلامت زائران ایرانی به طور کلی خوب است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره نحوه انتقال اجساد زائران متوفی به ایران نیز گفت: تعیین اجساد بر اساس درخواست خانواده متوفی است که در صورت درخواست برای بازگشت به ایران، کار انتقال انجام می شود. و اگر درخواست دفن در عربستان باشد با توجه به شرایط به این درخواست عمل می شود.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این خصوص در گفت وگو با ایسنا توضیح داد: لازم است والدین با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان متبوع، درخواست دفن متوفی در عربستان را داشته باشند. عربستان یا به ایران منتقل شد. دفن در عربستان شرایطی دارد، اگر حاجی در مکه فوت کند در شهر مکه دفن می شود و اگر در مدینه فوت کرده است در مدینه دفن می شود و امکان انتقال جنازه از یک شهر وجود ندارد. به دیگری.

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور که به همراه هیئت پزشکی حج در منا حضور دارد، در ادامه گفت و گو با ایسنا، وضعیت بیماران ایرانی بستری در بیمارستان های عربستان و مراکز درمانی ایران در این کشور را ارزیابی کرد. مناسب است و گفت: در حال حاضر حدود 26 زائر ایرانی در این بیمارستان ها بستری هستند که با همراهی پزشکان امروز سه شنبه (9 خرداد) سومین رمی جمرات خود را انجام می دهند و به مکه مکرمه باز خواهند گشت.

کولیوند گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت در حج امسال به خوبی کار خود را انجام داده و با هماهنگی هایی که با بهداشت و درمان و هلال احمر عربستان داشته تجهیزات و امکانات خوبی از مراکز درمانی عربستان گرفته است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما