اخبار روز

اقدامات اضطراری در صورت انتقال بیمار در آمبولانس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص ادعای انتقال و انتقال بیمار با آمبولانس اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش مهربابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این مشکل ربطی به آمبولانس های ۱۱۵ کشور ندارد. زیرا آمبولانس های ما فقط وظیفه انتقال بیماران در بیمارستان های دولتی را بر عهده دارند و استفاده از آمبولانس های 115 به طور کامل قطع شده است.

وی افزود: ماموریت 115 لزوماً آوردن همه بیماران به بیمارستان نیست، بلکه تکنسین ما با اورژانس تماس می گیرد و پس از شرح حال بیمار به مرکز درمانی دولتی اعزام می شود.

یکتاپرست ادامه داد: برای انتقال بیمار به بیمارستان، سیستم هوشمند اورژانس با توجه به شرایط بیمار تصمیم می گیرد که بیمار را به کدام بیمارستان منتقل کند و آمبولانس ما حق ندارد بیمار را به جایی غیر از بیمارستان منتقل کند. معرفی شد. چون اصولا مورد قبول نیست.

چند روز پیش پیامی به نقل از یک کارشناس در فضای مجازی مبنی بر تردد بیماران در مسیر بیمارستان منتشر شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: گاهی مشاهده می شد که همراه بیمار به تکنسین ما اصرار می کرد که بیمار به بیمارستان برود و به همین دلیل به اورژانس هشدار داده می شد. او نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما بیمار تنها به بیمارستانی که از قبل هماهنگ شده بود منتقل شد.

یکتاپرست همچنین در زمینه آمبولانس های خصوصی توضیح داد: نقش آمبولانس های خصوصی انتقال بیماران غیر اورژانسی از منزل به بیمارستان و بالعکس است.

وی افزود: به عنوان مثال یک بیمار بیمارستانی نیاز به تخت مراقبت ویژه دارد و بیمارستان بنا به دلایلی تخت ندارد و پزشک مسئول می نویسد و دفتر پرستاری آن بیمارستان اقدامات لازم را انجام می دهد و هماهنگی لازم را برای تهیه آن انجام می دهد. یک تخت مراقبت های ویژه در بیمارستانی دیگر و بیمار با آمبولانس شخصی منتقل می شود

یکتاپرست گفت: متأسفانه در این گونه عملیات‌ها کمتر آمبولانس شخصی بدرفتاری می‌کند و بیمار را به بیمارستان دیگری منتقل می‌کند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بار دیگر با تاکید بر اینکه چنین مواردی بسیار نادر است، تصریح کرد: آمبولانس خصوصی اصلی سازمان اورژانس کشور وظیفه نظارت بر آمبولانس های خصوصی را دارد و برای این منظور نظارت و نظارت را تشدید کرده است کارت های هوشمند برای تمام آمبولانس هایی که صادر می کنیم

یکتاپرست به وجود 180 آمبولانس خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: 50 دستگاه از این آمبولانس ها در تهران مستقر هستند و نمی توانیم به تمام عملیات آمبولانس های خصوصی پرسنل اعزام کنیم.

وی افزود: مردم می توانند با سامانه 190 تماس گرفته و مشکلات آمبولانس ها را اعلام کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا