اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اقامت اتباع افغانستان در این استان ممنوع است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس مصوبات و اسناد بالادستی اقامت اتباع افغانستان حتی با وجود مجوز اقامت در آذربایجان شرقی ممنوع است.

 

به گزارش مهر، احمد موقری در کارگروه بررسی جزئیات حضور اتباع خارجی در آذربایجان شرقی، با تاکید بر برخورد با عوامل تخلف در این رابطه، یادآور شد: عمده جمعیت آماری اتباع خارجی در کشور به جهت قرابت فرهنگی و همزبانی و همچنین هم مرزی و تردد آسان، از کشور افغانستان هستند.

 

وی بر اهمیت قانونمندی موضوع اقامت اتباع خارجی در آذربایجان شرقی تاکید و اظهار کرد: مداخلات قضائی و انتظامی در راستای جلوگیری از اقامت غیرقانونی در دستور کار است‌.

 

موقری با اشاره به اینکه بعد از روی کارآمدن طالبان در افغانستان شرایط متفاوتی حاکم شده است، افزود: بعد از این تغییرات حاکمیتی، هجوم اقشار مختلف از اتباع این کشور به ایران بسیار قابل توجه و ملموس بود.

 

وی اعلام کرد: بر اساس مصوبات و اسناد بالادستی اقامت اتباع افغانستان حتی با وجود مجوز اقامت در تعدادی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی ممنوع است.

 

موقری به زمینه‌ها و مشوق‌های به کارگیری اتباع افغانستان در کارخانه‌های ایران و استان اشاره کرد و گفت: بنا به دلایل متعدد رغبت قابل توجهی از سوی مجموعه‌های صنعتی در جذب این افراد دیده می‌شود.

 

وی با قدردانی از مداخلات پیشگیرانه امنیتی، انتظامی و قضائی در مدیریت موضوع فوق، اظهار کرد: اگر اقدامات و نظارت‌های دقیق و بازدارنده مؤثر نباشد، بدون تردید رغبت برای حضور و به کارگیری اتباع افغانستان ایجاد خواهد شد.

 

این مقام قضائی با تاکید بر حساسیت در اقدامات پیشگیرانه، صدور و پیگیری اجرای آرا قاطع محاکم قضائی در برخورد با جرایم این حوزه را خواستار شد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا