اخبار روز

التماس‌های نتانیاهو به بایدن افشا شد!

بر اساس گزارش یک رسانه آمریکایی،  نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت بسیار جدی از آمریکا درخواست کرده تا با کمک گرفتن از قطر برای محقق کردن آتش‌بس با حماس تلاش کند.

یک رسانه آمریکایی در بخشی از گزارش خود با محوریت تلاش های دولت آمریکا برای اجرای توافق تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل به تلاش های بنیامین نتانیاهو برای ترغیب آمریکایی ها برای رسیدن به این توافق اشاره کرد.

وب سایت اکسیوس که به منابع آمریکایی و اسرائیلی نزدیک است، در گزارش خود که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که نتانیاهو بازوی یکی از مقامات دولت جو بایدن را که مسئولیت رسیدگی به پرونده تبادل زندانیان را بر عهده داشت، گرفت و گفت: ما به این توافق نیاز داریم. “”

رسانه‌های آمریکایی در این گزارش مدعی شدند که ادامه فشار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بر سران کشورهای خاورمیانه یکی از عوامل کلیدی در انعقاد این توافق بین اسرائیل و اسرائیل بوده است. حماس

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر امروز پنجشنبه اعلام کرد که آتش بس موقت در نوار غزه از فردا ساعت هفت به وقت محلی آغاز می شود. الانصاری با اشاره به اینکه اولین گروه از اسرا ساعت 16 همان روز مبادله می شود، ابراز امیدواری کرد که این آتش بس به آتش بس دائمی تبدیل شود.

به نوشته وب سایت اکسیوس، پس از عملیات حماس، بایدن جیک سالیوان، مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه و جاش گلاتزر، مشاور ارشد دیگر را مأمور تشکیل یک گروه عملیاتی مخفی برای آزادی «گروگان ها» کرد.

همانطور که پایگاه آمریکایی گزارش داد، گفتگوهای این دو مقام در دیدار مک گورک و نتانیاهو پس از آن جنجال برانگیز شد که مک گورک گفت کاخ سفید معتقد است که دولت غزه باید پس از پایان جنگ در غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود. نوار.

به گزارش آکسیوس، نتانیاهو در آن نشست در تل آویو به مک گورک گفت: سربازان ما در غزه نمی جنگند تا ما با یک فتحستان (در غزه) باقی بمانیم که به زودی به حماسستان باز خواهد گشت.

یک مقام آمریکایی گفت: هنگامی که مک گورک جلسه را ترک کرد، نتانیاهو بازوی مک گورک را گرفت و گفت: ما به این توافق نیاز داریم. وی سپس از مک گورک خواست تا دوباره با بایدن با امیر قطر تماس بگیرد تا او بتواند توافقنامه تبادل زندانیان را نهایی کند.

پایگاه اکسیوس به زمان دیدار نتانیاهو و مک گورک اشاره ای نکرد، اما در ادامه متن با ادامه مذاکرات واشنگتن، تل آویو و دوحه حمله زمینی به غزه آغاز شد.

این روزها نتانیاهو از سوی نزدیکان زندانیان متهم به کم کاری برای آزادی این زندانیان از دست حماس شده و در این زمینه تحت فشار شدید قرار گرفته است.

او دیروز در نشستی با اعضای کابینه جنگ، تصمیم مبادله اسرا را «تصمیم دشوار» توصیف کرد، اما گفت که این تصمیم درستی نیز بوده است.

در پی عملیات 7 اکتبر که حماس آن را “طوفان الاقصی” نامید، رژیم اسرائیل غزه را به طور کامل محاصره کرده و این منطقه را هدف بمباران شدید قرار داده است. ارتش اسرائیل چند هفته پیش حمله زمینی به غزه را آغاز کرد.

اسرائیل هدف نهایی این عملیات را نابودی کامل حماس اعلام کرده است. با این حال، بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی، در توانایی تل آویو برای دستیابی به این هدف تردید دارند.

برخی از اعضای کابینه جنگ نتانیاهو روز سه شنبه با بستگان زندانیان راه دور در اورشلیم دیدار کردند تا اعتراض خود را علیه نتانیاهو اعلام کنند.

روزنامه گاردین روز چهارشنبه گزارش داد که در این دیدار بین خانواده زندانیان و برخی مقامات اسرائیلی درگیری رخ داده است.

بر اساس این گزارش، خانواده این زندانیان با رد طرح برخی از سیاستمداران راست افراطی برای اجرای حکم اعدام برای برخی فلسطینی ها، اجرای چنین طرحی را می تواند خطرات جانی برای بستگان آنها به همراه داشته باشد.

این دیدگاه از سوی برخی مقامات اسرائیلی رد شد و معتقد بودند افزایش فشار نظامی بر حماس می تواند توافق برای آزادی اسرا را تسهیل کند و در برخی مواقع به درگیری لفظی بین خانواده زندانیان و این مقامات منجر شود.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا