افسانه آرشیو تبرئه شد قرار دادن عکس های خصوصی در صفحات شخصی به معنای انتشار نیست

وکیل افشانا بایگان گفت: موکلم خانم افشانا بایگان بر اساس رای شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهامات مطرح شده در رای قبلی تبرئه شد.

به گزارش دیارمیرزا علی شریف زاده اردکانی وکیل دادگستری و یکی وکلای افشانا بایگان در گفتگویی از صدور حکم برائت موکل خود در پنجاه و هفتمین دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر دادند.

این وکیل دادگستری در این خصوص اظهار داشت: موکلم خانم افشانا بایگان بر اساس رای شعبه 57 دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهامات مطرح شده در دادنامه قبلی تبرئه شده است.

البته ادله حقوقی این دادگاه برای برائت موکلم نیز قابل تقدیر بود که نباید از آن چشم پوشی کرد. در ادامه تلاش همکار ارجمندم محمدرضا اعتصام نیز در حصول این نتیجه ارزشمند بود. از این بابت از او تشکر می کنم.

در بخشی از حکم دادگاه تجدیدنظر در مورد پرونده افسانه بایگان آمده است:

با توجه به اینکه قرار دادن عکس های خصوصی در صفحات شخصی شبکه های مجازی به منزله انتشار نیست و در دسترس عموم نیست و هیچ گونه اطلاعات مبتذلی تولید، ارسال یا توزیع نشده است، لذا از شمول مقررات قانون جرایم رایانه ای خارج می شود. و اینکه طبق ماده 144 قانون مجازات اسلامی، در ارتکاب جرایم عمدی، علاوه بر آگاهی مرتکب از جرم، باید قصد وی در نتیجه ارتکاب رفتار مجرمانه نیز محرز شود.

در ادامه این قسمت از قضاوت، مقام قضایی نیز تصریح کرد؛ با توجه به اظهارات و دفاعیات وکلای متهم، قصد مشارالیه برای تحقق نتیجه جنایت مذکور احراز نشده و در وجود جرم تردید جدی وجود دارد.

دادگاه تجدید نظر در پایان این حکم گفت؛ «به استناد اصل برائت، اصل 37 قانون اساسی، بند ب ماده 4، ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 120 قانون مجازات اسلامی، نقض دادخواست معترض و صادر و برائت نامبرده را اعلام می کند. تجدیدنظرخواهان

لازم به ذکر است افشانا بایگان پیش از این به جای 91 روز حبس به عنوان مجازات اصلی به دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی و همچنین 18 ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و ممنوعیت از فعالیت محکوم شده بود. خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما