به گزارش مانیبان، دی ماه گذشته هیات عمومی دیوان عدالت اداری مجوز کسر 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان را برای دریافت خدمات خوابگاهی و غذایی در روزهایی که این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند لغو کرد.

اکنون طی بخشنامه ای از سوی رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، کسر 45 درصد از حقوق معلمان آینده لغو شده است.

در این بخشنامه آمده است: به منظور ایجاد مقدمات برای اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ماده 6 قانون مشمولان خدمت و ایجاد رویه واحد و پرهیز از ایجاد تبعیض ناعادلانه و رعایت عدالت در کسورات معیشتی. و هزینه های سکونت دانشجویان متعهد به خدمت این وزارتخانه با عنایت به رای اجماع شماره 9126 از 25 مهر 1402 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل اصلاحی اجرای آن ابلاغ می شود.

«اصلاح تبصره های 1 و 2 بند 13 قسمت دوم دستورالعمل شماره 47374 از 29 خرداد وزیری 1395 »

تبصره ذیل جایگزین تبصره های 1 و 2 بند 13 قسمت دوم دستورالعمل شماره 47374 از 29 می شود. خرداد 1395 خواهد بود:

تبصره: علاوه بر ابطال کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های قبلی مربوط به تعیین شهریه شبانه روزی و اقامت دانشجویان متعهد به خدمت، طبق تبصره ماده 6 قانون، از وجوه پرداختی به دانشجویان متعهد هستیم. خدمت در آموزش و پرورش [بعد از کسر کسور قانونی]حداکثر تا 28 درصد برای یک ماه (مطابق با جداول بخشنامه)، برای هزینه های اسکان و اسکان و به انتخاب و درخواست دانشجو (انتخاب یکی از جداول دایره ای کسر خواهد شد).

با توجه به مطالب فوق با توجه به اینکه کسر مبلغ مذکور منوط به درخواست دانشجو و استفاده از خدمات شبانه روزی و خوابگاهی می باشد. لذا دانشگاه های تابعه موظفند با رعایت این بند موضوع را به اطلاع دانشجویان و اساتید ذیربط برسانند و درخواست را از دانشجویان متقاضی استفاده از خدمات فوق دریافت و به اداره کل سهمیه خدمت متعهدین ارسال نمایند. دانشجو به خدمت و امور مالی اداره کل نیز ملزم به رعایت این بند در کسر می باشد. این هزینه ها هستند

هزينه اتاق و هزينه دانشجويان متعهد به خدمت در صورت تقاضا و انتخاب نوع خدمات تنها از طريق کسر از حقوق و مزاياي پرداختي به آنان امکان پذير است.

دانشگاه‌های تابعه و مدیران و پردیس‌های آنها تحت هیچ شرایطی حق دریافت وجه نقد مستقیم یا با دستگاه‌های POS یا… از دانشجویان برای هزینه‌های خوابگاه و شبانه‌روزی را ندارند.

حقوق و مزایای دانشجویان متعهد به خدمت در تابستان بدون کسر مبلغی بابت هزینه زندگی و اسکان از حقوق و مزایای افراد مذکور به طور کامل پرداخت خواهد شد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما