به گزارش مانیبان؛ بررسی وضعیت بازار اجاره مسکن در سال های اخیر نشان می دهد که با شروع فصل تابستان و قبل از فصل پاییز، به دلیل تعطیلات و جابجایی های بیشتر، بازار مسکن رونق گرفته و تقاضا برای اجاره افزایش می یابد. این همچنین منجر به افزایش اجاره بها 50-70٪ و در برخی موارد حتی تا 100٪ می شود. موضوعی که دلالان املاک هم در آن به چشم می خورند و می گویند بازار اجاره نسبت به سال گذشته حداقل 40 درصد رشد داشته است.میانگین سقف اجاره در سال 1403

این در حالی است که بر اساس ابلاغیه دولت سیزدهم و مصوبات شورای عالی مسکن، قیمت اجاره مسکن و میانگین سقف اجاره بها در سال 1403 25 درصد تعیین شده است.

آمار بانک مرکزی از اجاره مسکن در مرداد 1403

همچنین آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن مربوط به دومین ماه تابستان در شهر تهران حاکی از رشد 3.5 درصدی شاخص اجاره مسکن نسبت به تیرماه است. همچنین رشد نقطه به نقطه این شاخص در تیرماه 1403 در تهران و سایر مناطق شهری به ترتیب 45/5 و 49/0 درصد بوده است.

اطلاعات مرکز آمار از تورم مسکن شهریور 1403

از سوی دیگر، اطلاعات مرکز آمار از وضعیت مسکن در شهریور این ماه نشان می دهد که تورم ماهانه مسکن به 2.9 درصد، تورم نقطه به نقطه مسکن به 42.3 درصد و تورم اجاره سالانه به 41.7 درصد رسیده است. در واقع این ارقام به وضوح روند افزایشی قیمت ها را نشان می دهد.

معامله ای ترین منطقه تهران در خرید و فروش ملک

داده‌های موجود حاکی از آن است که منطقه پنج در غرب پایتخت، طبق روند ماه‌ها و سال‌های اخیر، پرمعامله‌ترین منطقه در بازار املاک تهران محسوب می‌شود و کمترین معاملات مربوط به منطقه 20 است.

در زیر قیمت اجاره آپارتمان با متراژ تقریبی 50 تا 65 متر در تهران آمده است.

منبع: Economía 24


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :