اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

افزایش 25 درصدی قیمت نان در خراسان جنوبی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌ها تا ۲۵درصد نرخ فعلی مصوب شد و بعد از تأیید وزارت کشور در استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مهدی جعفری در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان خراسان جنوبی که با محوریت آنالیز قیمت نان برگزار شد، اظهار داشت: اصلاح قیمت نان از اواخر سال گذشته در دستور کار بود و قیمت کارشناسی نان براساس آنالیزها تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت نان تا سقف 25 درصد نرخ فعلی در بیش از 10 استان کشور در دستور کار است، تصریح کرد: این مهم در استان ما نیز بعد از تأیید وزارت کشور اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، خواستار آزمایش آرد باکیفیت شد و گفت: این مهم باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان استاندارد در دستور کار قرار بگیرد. 

جعفری متذکر شد: تبدیل نانوایی‌های نوع یک به نوع دوم درخواست نانوایی‌های استان است که به وزارت کشور پیشنهاد می‌شود.

به‌گفته وی؛ موضوع استفاده از آرد کامل در نانوایی‌ها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی با جدیت دنبال شود چرا که دستگاه‌های نظارتی هم در این زمینه ناراضی بودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از 800 نانوایی فعال در استان، تاکنون 40 نانوایی متقاضی آرد کامل برای پخت نان هستند، در این جلسه نیز کارخانه آرد یگانه برای تولید آرد کامل طی 10 روز آینده اعلام آمادگی کرد.

جعفری همچنین از پرداخت 40 درصد مطالبات گندمکاران استان خبر داد و گفت: کشاورزان استان علی‌رغم اینکه مدت‌هاست گندم خود را تحویل مراکز داده‌اند هنور مطالبات خود را دریافت نکرده و با تنگناهایی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر پرداخت مطالبات گندمکاران وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد، اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و 800 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان یعنی 40 درصد پرداخت شده‌ و 2 هزار و 400 میلیارد ریال دیگر باقی مانده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به خرید 22 هزار و 247 تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی و افزایش 31درصدی این حجم نسبت به سال قبل، گفت: تعداد مراکز خرید تضمینی استان 16 مرکز است.

وی ابراز کرد: قیمت پایه گندم در سال جاری 175 هزار ریال تعیین شده‌ است. پیگیری‌ها برای پرداخت مطالبات گندمکاران استان در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد. پرداخت مطالبات در سطح کشور بستگی به زمان تحویل گندم دارد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا