اخبار روز

افزایش 20 درصدی تایر


در پی بحث های اخیر درباره موافقت وزارت حراست با افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک خودروهای سواری، رئیس انجمن صنفی تایرسازان در این باره تصریح کرد و اعلام کرد که در جلسه روز گذشته (شنبه مهرماه) ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری خواهد کرد. موافقت با این افزایش 20 درصدی، قیمت تایر توافق شده و اجرا شده است.

اتحادیه صنعت تایر ایران روز گذشته طی نامه‌ای خطاب به مدیران کل شرکت‌های عضو انجمن مذکور از موافقت با افزایش قیمت لاستیک خبر داد و از تشکیل جلسه در روز شنبه 22 ام خبر داد. مهر ماه با حضور وزیر صلح و سایر مسئولین وزارتخانه مذکور و سایر نهادهای ذیربط (سازمان حمایت و سازمان تسنیم بازار) بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد قیمت تایر رادیال 20 درصد افزایش یابد. قیمت تاریخ ذکر شده

در همین راستا بحث هایی پیرامون موافقت نهاد مربوطه و مخالفت سازمان حمایتی مطرح شد که جمال میرزایی رئیس اتحادیه صنعت تایر ایران در این باره شفاف سازی کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که روز گذشته برگزار شد، رئیس تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک موافقت کرد تا بتوانیم اختلاف منافع تولید و توزیع را ببندیم و تعادل برقرار کنیم.

میرزایی تصریح کرد: در این مرحله با اخذ مجوز افزایش 20 درصدی با هدف ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و افزایش توزیع در کشور، امیدواریم التهاب بازار و مشکل ذخیره لاستیک ایجاد شود.

رئیس اتحادیه صنعت تایر ایران درباره موافقت سازمان مخالف یا حمایت با این افزایش قیمت لاستیک گفت: مجوز افزایش قیمت صادر شد و از همان روز (22) مهر ماه) اعمال شده است. نهاد پشتیبانی نیز به عنوان دبیر جلسات ستاد تنظیم بازار حضور دارد؛ بنابراین، وقتی تصمیمی گرفته می شود، قطعاً تصمیم جمعی است; لذا با توجه به اینکه تصویب شده، اجماع حاصل شده است. بنابراین نباید با این به روز رسانی قیمت لاستیک مخالفت کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد: امیدواریم با این به روز رسانی قیمت از التهاب در بازار کاسته شود و متقاضیان واقعی که مصرف کننده هستند بتوانند وارد بازار شوند و توزیع کنندگان برای ذخیره سازی و استفاده در آینده وارد بازار نشوند. خوشبختانه حجم تولید بالاست که پاسخگوی نیاز واقعی کشور است.

این رهبر صنفی صنعتی درباره کمبود لاستیک در بازار اظهار داشت: لاستیک برای مصرف (واقعی) کم نیست، اما در بازار (که جزء مهمی از دلالان است) تقاضا وجود دارد.

شایان ذکر است که بارها تاکید شده است که ثبات بلندمدت قیمت تایر، علیرغم روند افزایشی قیمت نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان را در جهت افزایش تولید به چالش کشیده است. Benaireen خواستار افزایش قیمت محصولات این صنعت برای سرپا نگه داشتن صنعت تایر شد و اعلام کرد که برای جلوگیری از افت تولید، به روز رسانی قیمت ها ضروری است.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا