اخبار روز

افزایش 10 میلیونی حقوق این دسته از بازنشستگان مصوب شد


به گزارش مانیبان؛ داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته در نشست خبری مشترک با وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت جزئیات پرداخت وجوه تعدیل حقوق بازنشستگان صندوق های بازنشستگی را تشریح کرد. . .

وی با اشاره به آغاز اجرای قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: بر اساس قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی که هفته گذشته به دولت ابلاغ شد و آیین نامه اجرایی آن. در جلسه سه روز پیش دولت مصوب شد مقرر شد مستمری بازنشستگان متناسب با حقوق کارگران مربوطه باشد و 90 درصد درآمد کارگران به بازنشستگان پرداخت شود. در نتیجه نمی توان این مشکل را فورا حل کرد و فاصله بین درآمد فعلی و 90 درصد شاغل باید ظرف 3 سال برطرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مقرر شد تا زمان انجام محاسبات و صدور احکام تناسب، ماهیانه یک میلیون تومان به بازنشستگان پرداخت شود.

به گفته وی، دولت از ماه جاری پرداخت این مبلغ را به صورت ماهانه به مشمولان صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری، فولاد، نفت و صدا و سیما آغاز می کند و پس از محاسبه احکام مربوطه، مابه التفاوت همسان سازی ها را از ابتدا آغاز می کند. فروردین 1403 پرداخت خواهد شد.

منظور گفت: در خصوص مستمری بگیران صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی نیز مقرر شد تا پایان سال اعتباری برای اجرای نظام جبران دستمزد از محل تسویه 130 میلیارد تومان بدهی دولت با این صندوق تامین شود. .

وی افزود: برای این منظور هفته گذشته 20 هزار میلیون تن از بدهی دولت به صورت نقدی نزد این صندوق پرداخت شد و مابقی به صورت سهام یا اوراق بهادار یا نقدی تا پایان سال پرداخت می شود.

سازمان تامین اجتماعی موظف است پس از دریافت این رقم، طرح واریز وجوه جبرانی به حساب مستمری بگیران این صندوق را تدوین و اجرا کند.

گزارش خبرنگار ما: بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران، فروردین به هر یک از بازنشستگان ماهانه یک هزار و 403 میلیون ریال بابت اعمال سامانه همسان سازی حقوق توسط صندوق بازنشستگی مربوطه پرداخت می شود.

بار مالی مربوط به مستمری بگیران صندوق بازنشستگی روستایی، ارتش و فولاد توسط دولت و بار مالی مربوط به مستمری بگیران تامین اجتماعی از محل تسویه بدهی دولت به این صندوق تامین می شود.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل منابع مذکور برای ماه ها اقدام نماید. فروردین، اردیبهشت ماه و خرداد و هر یک از صندوق ها موظف به پرداخت فوری مبلغ سه ماهه مذکور می باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر علت تاخیر در تخصیص اعتبارات عمرانی که امسال اولویت دارند؟

منظور گفت: در سه ماه گذشته حدود 90 درصد از بودجه عمرانی این مدت تامین و پرداخت شده و از ابتدای سال 22 میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص یافته است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در جمع خبرنگاران گفت: تعداد حساب های بانکی دستگاه ها و شرکت های دولتی از 76 هزار به 14 هزار فقره کاهش یافته که همگی در اختیار خزانه داری و بانک مرکزی است.

به گفته وی، این اقدام از سپرده گذاری 100 میلیارد تنی منابع در دستگاه های دولتی جلوگیری کرده و به همین میزان از بدهی دولت به بانک مرکزی و احتمال اختلاس و فساد کاسته شده است. .

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به 5 درصد مثبت رسید، گفت: علاوه بر این، متوسط ​​نرخ بیکاری به 8.8 درصد، سرمایه گذاری به مثبت 8.3 درصد و بخش های غیر نفتی، صادرات به 8.8 درصد افزایش یافت. 50 میلیارد دلار. افزایش کل تورم (تغییرات تورم) به مثبت 1.5 درصد، تغییرات نقدینگی به منفی 5 درصد و میانگین کاهش نرخ فقر (طبق گزارش بانک جهانی) به 22 درصد رسید.

وی گفت: رشد سرمایه گذاری به 8.3 درصد رسید و نرخ مالیات تولید به 18 درصد کاهش یافت. همچنین رکورد جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم شکسته شد و در مجموع 12 میلیارد دلار جذب شد که این رقم در سال گذشته 5.5 میلیارد دلار بود. در کشور با شاغلان این رقم به 5.5 میلیون مودی رسید. اما با اقدامات انجام شده در 3 سال گذشته و شناسایی فراریان مالیاتی این رقم به 12 میلیون مودی رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا