اخبار روز

افزایش چشمگیر قیمت سیمان


به گزارش مانیبان، فرشید پورحاجت با اشاره به افزایش 90 درصدی قیمت سیمان به دلیل قطع برق کارخانه ها، کمبود سیمان را منجر به تعطیلی کارگاه های تولید مسکن دانست.

وی با اشاره به مشکل برق رسانی به کارخانه های سیمان در کشور گفت: طرح های مربوط به پایداری شبکه برق کشور منجر به تعطیلی کارخانه های سیمان شد.

پورحاجت با بیان اینکه این وضعیت روند توزیع سیمان را مختل کرده است، تصریح کرد: در هفته گذشته سیمان دیگر در بازار وجود ندارد و کمبود سیمان عاملی برای تعطیلی کارگاه های تولید مسکن در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل اجرای برنامه های پایداری برق برای شبکه های خانگی، تولید شرکت های سیمان از شرایط مناسبی برخوردار نیست، گفت: عملکرد وضعیت فعلی به گونه ای بوده است که طی 20 روز گذشته سیمان به مصرف کنندگان با افزایش 80-90٪.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: در حال حاضر هر کیسه سیمان بین 160 تا 170 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد در حالی که سه هفته پیش هر کیسه سیمان با قیمت 80 تا 90 هزار تومان توزیع می شد.

پورحاجت با یادآوری اینکه می گویند زمستان گاز نداریم و تابستان برق نداریم، افزود: مشکل روشن است و تولیدکنندگان سیمان باید برنامه ریزی منظمی در این زمینه داشته باشند. حل مشکل برق با ساخت نیروگاه های کوچک امکان پذیر است.

پورحاجت با تاکید بر اینکه گاز نیز باید مدیریت شود، گفت: ایران جزو 6 کشور برتر تولید کننده سیمان در جهان است اما چرا نمی توانیم این مشکل را مدیریت کنیم؟ باید فرآیندها را طوری تنظیم کنیم که بتوانیم تولید سیمان کشور را در زمان پیک مصرف برق مدیریت کنیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا