اخبار خودرو

افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی از اول تابستان

افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی از اول تابستان

رئیس پلیس راهور فرجا از ابلاغ میزان جدید جرایم رانندگی از سوی دولت خبر داد و گفت: نرخ های جدید از ابتدای تیرماه اجرایی می شود.

سردار سید تیمور حسینی درباره جزئیات افزایش میزان جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: هر مصوبه هیئت حاکمه که علاوه بر وظایف دستگاه های دولتی برای مردم ایجاد تکلیف کند باید در روزنامه رسمی منتشر شود. پس از 15 روز اجرا می شود.

وی ادامه داد: ریاست محترم ریاست جمهوری نیز افزایش تخلفات رانندگی را برای اجرا اعلام کرده اند و احتمالا تمام. یکی به مدت دو روز در روزنامه رسمی منتشر می شود، بنابراین جریمه های راهنمایی و رانندگی با مبلغ جدید احتمالا از ابتدای تیرماه اعمال می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور فرجا، سامانه نظارتی پلیس باید با نرخ های جدید به روز شود که در حال انجام است.

حسینی افزود: جریمه ها شامل 174 تخلف است که به سه دسته «کلان شهرها، مراکز استان ها، راه های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی- تجاری»، «سایر شهرها» و «شهرک ها و راه های روستایی» تقسیم می شود.

وی ادامه داد: همچنین افزایش تخلفات رانندگی برای همه تخلفات یکسان نیست و به عنوان مثال جریمه اجرای چراغ قرمز در مراکز استان ها 400 هزار تومان است. جریمه سرعت غیرمجاز بسته به سرعت بین 100000 تا 500000 تومان است.

رئیس پلیس راهور فرجا نیز گفت: افزایش میزان جریمه در کاهش وقوع تصادفات تاثیر بسزایی دارد و می تواند تا حد زیادی در کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات موثر باشد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا