اخبار روز

افزایش معافیت مالیاتی برای فرزندان سوم و بیشتر در یک بخشنامه اعلام شد!/جزئیات

در یک بخشنامه، سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد که معافیت سالانه مالیات بر درآمد حقوق، برای فردی که دارای سه فرزند یا بیشتر است، افزایش خواهد یافت.

به گزارش پی ام آپ، آنلاین قانون جوانان جمعیت و تشویق به فرزندآوری سازمان امور مالی در بخشنامه مورخ 21 شهریور 1402 افزایش معافیت سالانه مالیات که در درآمد حقوق فرزند سوم و بیشتر را اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه، بر اساس بند (ت) ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معافیت سالانه مالیات بر درآمد است. حقوق موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم برای اشخاص حقیقی برای فرزند سوم و بیش از آبان متولدین ماه سال 1400 به بعد بدنیا آمده اند، برای هر فرزند 15 درصد معافیت افزایش می یابد. بر این اساس، این معافیت مشروط به این است که نرخ باروری شهر محل تولد والدین یا فرزند از 2.5 درصد بیشتر نباشد. ضمناً طبق ماده 18 قانون حمایت از جوانان و خانواده، پدر یا مادر در صورت داشتن سایر شرایط هر دو می توانند همزمان از معافیت مالیاتی حقوق استفاده کنند. همچنین مشمولان مشمول معافیت جوانان جمعیت مشمول سایرین شرایط و ضوابط مربوط به هر یک از فرزندان سوم و بیشتر، مشروط به شرط تاریخ تولد از آغاز آبان 1400 به بعد بدون محدودیت تعداد فرزندان به مدت سه سال مشروط به تصویب قانون بودجه سالمندان می توانند از این معافیت استفاده کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا