اخبار روز

افزایش قیمت شکر به 28 هزار تومن / با این قیمت ها سود فروشندگان تامین نمی شود!

به گزارش پی ام آپ، شکر تنظیم بازار تا 20 تیرماه در بازار توزیع می شود و با قیمت 28 هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران درباره مشکل کمبود و گرانی شکر گفت: انبارهایی که برای خرید شکر به عمده فروشان مراجعه می کردند راهشان طولانی بود و در فیروزکوه قرار داشتند. هزینه حمل شکر از این انبارها به تهران 2 تا 3 برابر بود و به همین دلیل توزیع کنندگان در تهران این انبارها را نپذیرفتند زیرا حاشیه سود بانکداران و سوپرمارکت ها در قیمت نهایی دیده نمی شد و عمده فروشان و خرده فروشان سود بسیار کمی کسب کردند.

رضا لنگری توضیح داد: شکر در انبار با قیمت 25500 تومان به بنکدار تحویل داده می شود اما به این مبلغ یک درصد ارزش افزوده، هزینه حمل و نقل به تهران و همچنین هزینه تخلیه و بارگیری به قیمت پایانی شکر اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه خرده فروشان هر کیلو شکر را با قیمت 26 هزار و 800 تومان از بنکدار دریافت می کنند و باید کیلویی 28 هزار تومان به مصرف کننده بفروشند، گفت در این قیمت: سود 3 درصدی بنکدار و سود 13 درصدی سوپرمارکت تامین نشده است. تنها 9 درصد از مبدا تا مقصد برای این محصول حاشیه سود در نظر گرفته شده است که این موضوع استقبال از خرید شکر از این فروشگاه ها را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به حل این موضوع و توزیع شکر با قیمت مصوب برای هفته آینده گفت: طی مذاکراتی که با جهاد کشاورزی انجام شد مقرر شد از فردا شکر از نزدیکترین فروشگاه ها بارگیری و توزیع شود تا مشکل کمبود و گرانی شکر در پایتخت حل می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا