به گزارش مانیبان؛ بهای معاملاتی نفت برنت 63 سنت معادل 0.8 درصد افزایش یافت و به 77 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) 63 سنت معادل 0.9 درصد افزایش یافت و به 73 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید.

طوفان استوایی میلتون به سواحل غربی فلوریدا رسید که بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت در جهان است. طوفان باعث افزایش تقاضا برای بنزین در این ایالت شد و یک چهارم پمپ بنزین‌های این ایالت بدون بنزین باقی ماند که به حمایت از قیمت نفت کمک کرد.

از سوی دیگر، نگرانی ها در مورد افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از رشد قیمت نفت حمایت کرد. علیرغم تمرکز بازار بر تهدیدات منطقه خاورمیانه، نگرانی ها در مورد چشم انداز ضعیف تقاضای نفت همچنان ادامه دارد. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی تقاضای نفت در سال 2025 خود را به دلیل فعالیت های اقتصادی ضعیف در چین و آمریکای شمالی کاهش داد.

آمارهای این آژانس در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 5.8 میلیون بشکه افزایش یافته و به 422.7 میلیون بشکه رسیده است. این رشد بیشتر از آن چیزی بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند، اما بسیار کمتر از برآورد موسسه امریکن پترولیوم مبنی بر افزایش 11 میلیون بشکه ای ذخایر نفت آمریکا بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران جی پی مورگان گفتند، با این حال، تقاضا برای نفت در این ماه رشد کرده است و به حمایت از قیمت ها کمک کرده است.

منبع: ایسنا


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما