اخبار روز

افزایش سقف وام مسکن شامل چه کسانی می شود؟

به گزارش خبرگزاری مگتو، در ماه 1402 بخشنامه افزایش سقف انفرادی کمک سپرده مسکن به 20 بانک عملیاتی ابلاغ شد. بر این اساس وام مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است.

اکنون پس از گذشت حدود سه ماه، مجدداً مدیرعامل بانک مسکن از افزایش 170 درصدی سقف این نهاد در قالب حمایت از معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و متقاضیان سازمان بهزیستی کشور خبر داده است.

اولین شرط مشمولان تسهیلات ودیعه مسکن حمایتی همانطور که از نام آن پیداست این است که متقاضی تحت پوشش نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی باشد.

در مرحله بعد، مخاطب باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد. اگر متقاضی مجرد است، باید شرایط سنی افراد مجرد برای درخواست وام سپرده مسکن را نیز داشته باشد.

ضمناً فرد باید قرارداد اجاره رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک کشور داشته باشد و تاریخ عقد اجاره و تعدیل اجاره نامه باید تا پایان دوره ثبت وام رهنی باشد. .

نحوه ثبت وام و سپرده مسکن 1403

برای ثبت وام مسکن 1403 دو راه وجود دارد. در روش اول متقاضی می تواند درخواست خود را برای ایجاد ودیعه مسکن به سازمان مربوطه ارائه دهد. کارشناس شرایط و مدارک مشتری را بررسی می کند.

در صورتی که مشتری درخواست خود را مستقیماً به سازمان تحت پوشش ارسال کرد، برای پیگیری درخواست با کمیته امداد و مسئول مربوطه تماس بگیرد.

در روش دوم متقاضی می تواند برای ثبت نام وام مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کند.

در شرایطی که متقاضی درخواست خود را برای ایجاد ودیعه مسکن از این طریق ثبت کرده است، باید با استفاده از گزینه «وضعیت درخواست» با صفحه ودیعه مسکن مستاجر تماس گرفته و از آن مطلع شود.

۲۲۳۲۲۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا