اخبار روز

افزایش سرسام آور طلا / قیمت جدید طلا 8 خرداد 1403

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه پس از کاهش ارزش دلار ثابت ماند. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده برای سرنخ های جدید در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 2352 دلار و 95 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.78 درصد افزایش به 2375 دلار و 30 سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز افزایش ارزش دلار پس از تغییر سیاست پولی آمریکا و از سرگیری افزایش نرخ بهره به جای کاهش، می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

با این حال، در کوتاه مدت، قیمت طلا به افزایش خود ادامه خواهد داد و در این هفته در محدوده 2310 دلار باقی خواهد ماند.

شاخص هزینه مصرف شخصی، محبوب ترین معیار فدرال رزرو برای تعیین سیاست پولی، قرار است روز جمعه منتشر شود. جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد، حاکی از آن است که سیاستگذاران ایالات متحده احتمالاً نرخ بهره را در سطح فعلی نگه می دارند، اما امکان افزایش نرخ دیگری وجود دارد.

احتمال اینکه دلالان یک بار در نوامبر امسال نرخ بهره را کاهش دهند اکنون 62 درصد است.

طلا همیشه در مواقع تورم بالا به عنوان پایه ای مطمئن توصیف می شود، اما نرخ بهره بالا ذخیره سازی این فلز گرانبها را به عنوان سرمایه غیر سودآور گران می کند و تمایل به خرید را کاهش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 4.56 درصد افزایش به 31.89 دلار و پلاتین 0.06 درصد افزایش یافت و به 1058.83 دلار رسید.

223225

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا