اخبار روز

افزایش حق الزحمه معلمان، پرداخت حق الزحمه معلمان / پرداخت حقوق هر 2 ماه یکبار


به گزارش مانیبان، علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین اتفاق در سال 1402 تکمیل صلاحیت معلمان بود، اظهار داشت: 572 هزار معلم به صلاحیت خود اعتراض کردند و همه اعتراضات بررسی و حل شد.

و افزود: 850 هزار معلم واجد شرایط شدند و از این پس احراز صلاحیت معلمان تازه استخدام شده انجام می شود. ورود معلمان جدید به آموزش و پرورش در سال 1403 مشمول احراز صلاحیت بوده و باید منابع مالی تامین شود. درجه بندی یک سیستم پیوسته است. معلمان در صورت داشتن شرایط هر 4 سال یکبار ترفیع می شوند.

کاهش به صفر مطالبات آموزشی محقق نشد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم ترین خبری که در سال 1402 می خواستید اعلام کنید که محقق نشد چه بود؟ وی گفت: میزان مطالبات آموزش و پرورش از 43 هزار میلیارد تومبه به 6 هزار میلیارد تومبا کاهش یافته است و اگر 6 هزار میلیارد تومبا دریافت می کردیم تعداد مطالبات به صفر می رسید.

فرهادی درباره جذب معلم در سال 1402 گفت: 30 هزار دانشجو معلم از دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی فارغ التحصیل و وارد مدارس شدند. همچنین مجوز استخدام 51 هزار نفر را گرفتیم که از این تعداد 44 هزار نفر جذب شدند و مابقی ظرفیت به دلیل خالی بودن سهمیه و موارد دیگر است.

از آن زمان تاکنون 100000 معلم جدید وارد مدارس شده اند مهر

وی ادامه داد: در سال 1403 حدود 72 هزار معلم جدید از طریق آزمون استخدامی جذب شدند و 32 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های فرهنگیان و رجایی وارد مدارس شدند. بر این اساس بیش از 100 هزار معلم جدید خواهیم داشت و امسال 19 هزار مربی تربیت بدنی و بهداشت استخدام خواهند شد. مهر آنها کار خود را در مدارس آغاز خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: 73 هزار معلم در سال 1403 بازنشسته می شوند که در صورت رضایت تلاش می کنیم به خدمت آنها ادامه دهیم.

فرهادی در خصوص کمبود معلم در سال 1403 گفت: جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان از 30 هزار نفر به 3 هزار نفر در سال بین سال های 1392 تا 1396 کاهش یافت و این وضعیت باعث کمبود معلم شد که در حال حاضر در تلاش هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم. آماده شدن برای. از طریق آزمون استخدامی

سعی کنید هر 2 ماه یکبار شهریه معلمان را پرداخت کنید

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: دو سوم کمبود معلم از طریق حق الزحمه معلمان و یا اضافه کاری معلمان تامین می شود و تلاش می کنیم با کمک برنامه و بودجه هر دو ماه یک بار حق معلمان را پرداخت کنیم. سازمان، وزارت اقتصاد و دارایی، سال گذشته به دلیل تاخیر در پرداخت، شرمنده معلمان شدیم.

فرهادی تصریح کرد: اگر بخواهیم معلمان فعال و بازنشسته انگیزه اضافه کاری داشته باشند باید حق التدریس به موقع پرداخت شود و مبلغ پرداختی افزایش یابد. ما با کمک سازمان برنامه و بودجه برنامه ای را دنبال می کنیم. مهر 1403 اجرا می شود و بر این اساس نرخ اضافه کار معلمان دو برابر می شود.

چرا 70 وعده شیر در مدارس توزیع نشد؟

وی در خصوص توزیع شیر در مدارس گفت: سال گذشته دستور توزیع شیر صادر شد و در بودجه 1402 اعتبار لازم پیش بینی نشده بود اما با اقدامات انجام شده و حمایت معاون اول رئیس جمهور، توزیع شیر. در مدارس شروع شد و تا پایان. اسفند در سال 1381 به طور میانگین 24 توزیع شیر مدارس داشتیم و در بهار 1403 نیز 15 توزیع شیر دیگر خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا توزیع شیر به 70 برابر نرسید، تصریح کرد: شرکت های تولیدکننده خط تولید شیر مدارس را آماده نداشتند و مشکل اعتباری وجود نداشت، اما مشکل ظرفیت وجود داشت. از تولید. محدود بود، به همین دلیل حدود 40 بار شیر در مدارس وجود دارد، توزیع شد و این کار در مناطق محروم آغاز شد و مدارس تهران دیرتر از تمام مناطق کشور شیر دریافت کردند.

نبود ۴۰ هزار سرایدار و خدمتکار در مدارس

وی در خصوص اتمام امتحانات نهایی نیز گفت: خرداد در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم نیز هزار و 403 امتحان نهایی برگزار می شود و تجهیزاتی به ارزش 300 میلیارد تومان برای چاپ سوالات در حوزه های امتحانی نهایی تهیه شده است. سال گذشته کارنامه دانش آموزان را با تاخیر به سازمان سنجش تحویل دادیم که باعث تاخیر در اعلام نتایج کنکور شد و امسال در تلاش هستیم تا کارنامه را به موقع ارائه کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود 40 هزار سرایدار و خدمتگزار در مدارس، تصریح کرد: بیش از 10 سال است که استخدام جدید نداریم، تاکنون 6000 سرایدار و خادم دریافت کرده ایم، البته هنوز آزمون استخدامی انجام نشده است. تکمیل شده است. جشن گرفته شده است و ما سعی می کنیم امسال آن را جشن بگیریم.” برای سرایداران و کارکنان مدرسه باید آزمون استخدامی ویژه داشته باشیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا