اخبار روز

افزایش حقوق سربازان در سال 1403.


محسن دهنوی به تحلیل حقوق نظامیان و سربازان می پردازد یکی وی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مردم را در بودجه سالانه خواند و افزود: یکی یکی از مهمترین مصوبات مجلس در بودجه سال آینده حقوق سربازان بود که بر اساس آن حقوق سربازان مجرد معادل 60 درصد پرداخت کننده و حقوق متاهلین بدون فرزند معادل 90 درصد خواهد بود. از پرداخت کننده

دهنوی افزود: به طور دقیق تر، بر اساس مصوبه مجلس، در اعمال ماده (49) قانون خدمات عمومی مصوب 29.7.1363، حداقل درآمد ماهانه مشمولان مجرد شاغل در مناطق غیر عملیاتی معادل 60 درصد است. حداقل درآمد پرداخت کننده، حداقل درآمد ماهانه نیروهای استخدامی یک فرد مجرد شاغل در مناطق عملیاتی معادل 75 درصد حداقل درآمد ماهانه پرداخت کننده و حداقل درآمد ماهانه سربازان متاهل بدون فرزند معادل 90 درصد است. پرداخت کننده حداقل درآمد سازمان برنامه و بودجه موظف است کلیه اعتبارات لازم برای اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل (جدا) ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تصویب برساند.

وی در تشریح اهمیت این مصوبه گفت: با تصویب این مصوبه برای سال آینده میانگین حقوق سربازان مجرد به 6 میلیون تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل به 9 میلیون تومان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: افزایش حقوق سربازان اعلام شد

این عضوهیئت رئیسه شورای اسلامی تصریح کرد: نکته بسیار مهم دیگر ایجاد سطح مستقل برای پرداخت کامل حقوق است که در سال های گذشته به دلیل عدم تفکیک سطح بودجه مستقل باعث پایین آمدن آن می شد. پرداخت. حقوق سربازان ولی با تفکیک و ایجاد بند بودجه بدون در نظر گرفتن ضوابط قبلی حقوق سرباز به طور کامل و بدون کاهش یا کسری پرداخت می شود.

برای پرداخت کامل حقوق سربازان صف جداگانه و مستقلی در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه بحث سربازی و پرداخت حقوق کامل سربازان جزو خطوط قرمز مجلس بود، افزود: بر همین اساس همواره به دنبال احقاق حقوق اولیه سربازان هستیم. امسال با توجه به خط سیر سال های گذشته علاوه بر اینکه دولت تمامی منابع و اعتبارات لازم را برای پرداخت حقوق سربازان در اختیار داشته است، ردیف جداگانه و مستقلی برای پرداخت کامل پیش بینی شد. حقوق سربازان که گام مهمی است و به نظر می رسد که بوغور حقوق کامل سربازان را می پردازد و هیچکس نمی تواند به حقوق سربازان دست بزند و آنها را تغییر دهد. این حکم به تایید شورای نگهبان نیز رسیده و باید از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: تلاش همه نمایندگان به ویژه آقای قالیباف از ابتدای مجلس بر این بود که حقوق سربازان به عنوان خدمتگزاران بزرگ این کشور را استیفا کنند. از این حیث مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق و مجلس مبنی بر پرداخت کامل حقوق بدون کسری راه حل این مشکل تلقی می شود. دیروز بر اساس گزارش شورای نگهبان، ایرادی به این بند وارد نشد و این حکم مهم باید از ابتدای سال آینده به طور کامل و بدون نقص در استیفای حقوق قانونی سربازان و جوانان این کشور اجرا شود. کشور.

منبع: ایسنا


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا