اخبار روز

افراد جذاب و زیبا ممکن است بیشتر عمر کنند

دانشمندان می دانند که اجزای بیولوژیکی مانند ژنتیک، عملکردهای سلولی و حتی طول تلومر کروموزوم ها می توانند بر طول عمر انسان تأثیر بگذارند. اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که جذابیت فیزیکی افراد نیز می تواند بر طول عمر تأثیر بگذارد. ظاهراً این مؤلفه قادر است مزایای اجتماعی مختلفی را برای افراد فراهم کند که احتمالاً منجر به افزایش طول عمر آنها می شود.

به گزارش PsyPost، محققان دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه تگزاس در آستین داده‌های 8386 شرکت‌کننده در مطالعه طولی ویسکانسین را تجزیه و تحلیل کردند، که از سال 1957 پسران و دختران را در دوران فارغ‌التحصیلی از دبیرستان دنبال می‌کردند.

به گفته دیجیاتو، محققان با کمک تیمی از داوران مستقل متشکل از شش مرد و شش زن که برای این کار آموزش دیده بودند، جذابیت افراد را در مقیاس 11 درجه ای با استفاده از تصاویر سالانه ثبت شده توسط دانش آموزان ارزیابی کردند. آنها همچنین عواملی مانند پیشینه خانوادگی، سلامت جسمانی و سطح درآمد را در نظر گرفتند که می تواند بر امید به زندگی تأثیر بگذارد.

تأثیر احتمالی جذابیت فیزیکی بر طول عمر را کشف کنید

در نهایت، مقایسه نمرات جذابیت افراد با داده های مطالعه طولی ویسکانسین نشان داد که افرادی که در رتبه ششم پایین مقیاس جذابیت قرار دارند، یعنی کمترین جذابیت، خطر مرگ حدود 17 درصد بیشتر از افراد دارای جذابیت متوسط ​​است. . با این حال، خطر مرگ در میان افرادی که خوش‌تیپ به حساب می‌آمدند مشابه افرادی بود که به‌طور متوسط ​​جذاب تلقی می‌شدند. بنابراین، سطوح بالای زیبایی مزیت طول عمر قابل توجهی نسبت به افراد دارای جذابیت فیزیکی متوسط ​​نداشت.

محققان همچنین تفاوت بین مردان و زنان را بررسی کردند و دریافتند که در سن 20 سالگی، امید به زندگی زنانی که کمترین جذابیت را تشخیص داده بودند، دو سال کمتر از سایر گروه ها بود. اما مردانی که غیرجذاب تلقی می شدند، امید به زندگی یک سال کمتر بود.

دلایل دقیق این یافته ها مشخص نیست، اما محققان حدس می زنند که افراد جذاب ممکن است با تبعیض و فشار اجتماعی کمتری نسبت به افراد غیرجذاب مواجه شوند. علاوه بر این، افراد خوش قیافه احتمالاً با چالش های کمتری در یافتن شریک زندگی مواجه می شوند و از مزیتی برخوردار می شوند که می تواند فرصت های تحصیلی و شغلی بیشتری را برای آنها باز کند.

با این حال، این مطالعه نتوانست ثابت کند که زیبایی می تواند به زندگی طولانی تر منجر شود. علاوه بر این، شرکت کنندگان در مطالعه عمدتاً سفیدپوست بودند و از یکی از ایالت های ایالات متحده بودند، بنابراین نتایج ممکن است به سایر جمعیت ها قابل تعمیم نباشد. نتایج این تحقیق در مجله علوم اجتماعی و پزشکی منتشر شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا