اخبار روز

افرادی که هرگز تب دنگی نداشته اند نباید واکسینه شوند

مینو محرز با بیان اینکه واکسیناسیون برای افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا نشده اند توصیه نمی شود، تصریح کرد: گرمای هوا در جلوگیری از شیوع تب دنگی موثر است، اما برای انتقال تب دنگی باید هر دو وجود داشته باشد. پشه ها در منطقه و یک بیمار.

به گزارش میزان، وی گفت: گرم شدن کره زمین در سال های اخیر باعث شده پشه آئدس از مکان های قبلی خود به مناطق دیگر منتقل شود در مجموع می توان گفت گرمای هوا در شیوع این بیماری تاثیرگذار است نه به طوری که سرعت انتقال بیماری در روز با دمای 40 درجه متفاوت از روز با دمای 37 درجه باشد.

وی با اشاره به اینکه این پشه از مدت ها قبل وارد کشور شده و به تدریج در حال ورود به شهرهای مختلف است، ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری مبارزه جدی با پشه آدس و بهداشتی شدن سطل های زباله ضروری است. “

این متخصص بیماری های عفونی درباره وضعیت تهران در خصوص نوع تب دنگی گفت: قبلا یک مورد در تهران شناسایی شده بود و بیمار مشکوک به تب دنگی هم دارم که به شمال کشور سفر کرده و تهرانی ها آنجا هستند. خیلی در سفری می روند، مشخص نیست انتقال در داخل این شهر صورت می گیرد یا خیر و گزارشی از وزارت بهداشت مبنی بر انتقال این بیماری در تهران دریافت نکرده ایم.

این پزشک باتجربه با بیان اینکه اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، تا زمانی که بیماری آنها شدید نباشد، به آزمایش مراجعه نمی کنند، افزود: بسیاری از موارد این بیماری بدون علامت بوده یا علائم خفیفی دارند و تشخیص داده نمی شوند.

محرز در مورد واکسیناسیون این بیماری نیز توضیح داد: تزریق واکسن به افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا نبوده اند توصیه نمی شود، زیرا منجر به عود نوع شدید و خونریزی دهنده این بیماری و بروز اولین عفونت می شود. در این بیماری معمولاً خفیف و بدون علامت است. بنابراین واکسیناسیون برای افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد، گفت: سال هاست که این بیماری در دنیا وجود دارد و واکسن تولید شده است اما هنوز این واکسن را در کشور نداریم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا