اخبار خودرو

افت ۶۴ درصدی فروش کیا K5 ؛ سدان محبوب کره ای ها رو به افول

افت ۶۴ درصدی فروش کیا K5 ؛ سدان محبوب کره ای ها رو به افول

محصولات الکتریکی کیا در ایالات متحده بسیار محبوب هستند. با وجود این نگاهی به آمارها نشان می دهد که فروش این شرکت در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است. بیشتر این کاهش فروش ناشی از کاهش تقاضا برای سدان K5 است. بر اساس داده ها، فروش این خودرو 63 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آخرین گزارش خودرو، بر اساس آمار اردیبهشت ماه ماه، فروش مدل های برقی کیا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 127 درصد افزایش داشته است. این شرکت توانست ۷۱۹۷ دستگاه از خودروهای تمام الکتریکی خود را در ماه می به مشتریان آمریکایی تحویل دهد. در این ماه مجموع فروش این شرکت بالغ بر 75156 دستگاه بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.1 درصد رشد نشان می دهد. در میان مدل های مختلف این شرکت، کراس اوور الکتریکی EV6 رکوردها را شکسته و 2660 مشتری را به خود جذب کرده است. فروش شاسی بلند پرچمدار EV9 نیز برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و در ماه می به 2187 دستگاه رسید.

فروش کیا K5
افت ۶۴ درصدی فروش کیا K5 ؛ سدان محبوب کره ای ها رو به افول

کاهش شدید تقاضا برای کیا K5

در ماه می، فروش کیا K5 یا اپتیما قدیمی، نسبت به ماه می سال گذشته، 64.6 درصد کاهش قابل توجهی داشت. این می تواند زنگ خطر بزرگی برای مدیران کیا باشد، زیرا به نظر می رسد سدان سایز متوسط ​​این شرکت با وجود به روز رسانی ها دیگر مانند گذشته محبوب نیست. کیا ریو یکی دیگر از مدل هایی است که با مشکل افت فروش مواجه شده است، این خودروی مقرون به صرفه در اردیبهشت ماه ماه تنها 8 مشتری را روانه نمایندگی های این شرکت کرده است.

نکته جالب این است که مدل فورته یا همان سراتو مسیر دیگری را در پیش گرفته و تقاضای آن در ماه می نسبت به ماه قبل 31 درصد افزایش یافته است. نرخ رشد تقاضا برای این خودرو نیز در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه 14.3 درصد افزایش یافت. این خودرو به زودی با مدل K4 جایگزین خواهد شد. اسپورتیج با 20.6 درصد، کارناوال با 28.5 درصد و نیرو با 26.4 درصد دیگر مدل هایی هستند که فروش آنها رشد داشته است.

مقایسه آمار فروش کیا در ماه می 2024 با می 2023
نام مدل فروش می 2024 فروش در می 2023 مقدار تفاوت
EV9 ۲,۱۸۷ ۰
EV6 ۲۶۶۰ ۲,۲۳۷ ۱۸.۹%
رودخانه ۸ ۲,۲۱۶ -99.6%
فورته ۱۳,۱۳۲ ۱۰,۰۲۳ ۳۱٫۰٪
K5 ۱,۹۵۰ ۵,۵۰۲ -64.6٪
نیش ۰ ۹۰۳
مدنی ۵,۷۴۰ ۵,۹۷۱ -3.9٪
زور ۴,۲۱۵ ۳,۳۳۴ 26.4%
سلتوس ۶, ۴۶۰ ۷, ۴۴۹ -13.3٪
ورزش ۱۵,۵۱۲ ۱۲,۸۶۲ ۲۰.۶٪
سورنتو ۸۸۲۶ ۷, ۷۶۴ ۱۳.۷%
تلوراید ۱۰,۳۱۵ 10005 3.1%
کارناوال ۴,۱۵۱ ۳,۲۳۱ ۲۸.۵٪
جمع ۷۵,۱۵۶ ۷۱۴۹۷ 5.1%

ناگفته نماند که آمار فروش جهانی کیا در ماه می 264313 دستگاه بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.1 کاهش داشته است. جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از این کاهش فروش در داخل کشور اتفاق افتاده است و کره ای ها 8.3 درصد کمتر از برند کیا خریداری کرده اند. در بین مدل های مختلف این شرکت، شاسی بلند سورنتو بیشترین مشتری را در کشور دارد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا