اخبار روز

افت شدید قیمت بیت کوین/ پشت صحنه سقوط 4000 دلاری بیت کوین را بخوانید

به گزارش بازتاب آنلاین، در همین راستا، دونالد ترامپ دو روز پیش در سخنرانی انتخاباتی خود در رویداد بیت کوین 2024 اعلام کرد که در صورت انتخاب رئیس جمهور آمریکا را به پایتخت ارزهای دیجیتال جهان تبدیل خواهد کرد.

بررسی ها نشان می دهد که پس از این اظهارات، امید دارندگان این ارز دیجیتال تا حدودی افزایش یافت و قیمت بیت کوین توانست در معاملات روز دوشنبه از خط مقاومتی 70 هزار دلاری عبور کند.

البته لازم به ذکر است که این امر چندان دوام نیاورد و ارزش بیت کوین در روز سه شنبه حدود 4000 دلار کاهش یافت و به کانال 66000 دلار بازگشت.

در شرایط فعلی سوال مهم این است که چه چیزی باعث این حرکت سینوسی در قیمت بیت کوین شده است.

در این زمینه، تحلیلگران اقتصادی در مورد چند دلیل مهم برای کاهش شدید قیمت بیت کوین اتفاق نظر دارند.

به گفته آن ها، اولین دلیل کاهش ارزش بیت کوین، ماجرای انتقال ۲ میلیارد دلار بیت کوین از کیف پولی مرتبط با دولت آمریکا است.

برخی از فعالان اقتصادی می گویند که به نظر می رسد دعوای بایدن و دونالد ترامپ در فضای ارزهای دیجیتال بر بازار سایه افکنده و این موضوع باعث تضعیف جایگاه این ارز محبوب شده است.

از سوی دیگر، صرافی ورشکسته مت گاگز در حال آماده شدن برای انتقال بیش از 80000 دلار است.

به عبارت دیگر، این صرافی در حال تکمیل فرآیند پرداخت بدهی 10 ساله خود است و احتمالاً این دومین دلیل فشار فروش است.

از سوی دیگر، دارندگان این ارز دیجیتال منتظر نشست فدرال رزرو هستند که قرار است در هفته جاری برگزار شود. جلسه ای که احتمالاً بر نوسانات بیت کوین تأثیر می گذارد.

اما معامله گران در مورد توسعه قیمت بیت کوین در آینده چه فکر می کنند؟

تکنسین های بازار، آینده بیت کوین را در دو سناریو پیش بینی کرده اند. به این ترتیب، اگرچه برخی از آنها احتمال عقب نشینی بیشتر را محتمل می دانند. دیگران به آینده خوشبین هستند.

قیمت بیت کوین در حال حاضر نزدیک یک خط حمایت مهم است و در صورت از دست دادن این خط، خطوط حمایتی 64 و 63000 دلاری در حرکت بعدی مهم خواهند بود و در صورت تثبیت آن به زیر 63000 دلار، احتمال فشار فروش دشوارتر خواهد بود. با این حال، در سناریوی دوم، در صورت حفظ سطح حمایت 66000 دلاری، امکان تست مجدد کانال 70000 دلاری دور از انتظار نیست.

البته نوسانات کلی این ارز دیجیتال به عواملی مانند داده های اقتصادی آینده و احساسات سرمایه گذاران بستگی دارد.

2233333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا