بر اساس قانون تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره، بانک ها موظفند برای ارائه خدمات افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، کد ملی و اطلاعات محل سکونت را در سامانه املاک و مسکن تایید کنند.

به گزارش تسنیم 25 اردیبهشت ماه در این ماه در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی سیزدهمین رئیس جمهور قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را برای اجرا توسط راهداری ابلاغ کرد. وزارتخانه ها و شهرسازی، زمین، اقتصاد، کار، بانک مرکزی و دادگستری.

این قانون شامل 15 ماده است که بخش‌های مختلف زمین، مسکن و اجاره را با هدف تسهیل امور برای مردم پوشش می‌دهد. برخی از مواد قانون فوق الذکر و قسمت اجاره شامل مقررات حمایتی قابل توجهی از مستاجر و موجر است. خبرگزاری تسنیم در بخش اول این پرونده، مواد قانون را به صورت جداگانه و به تفصیل منتشر می کند تا مردم را از امتیازاتی که قانون برای آنها در نظر گرفته است، آگاه کند.

ماده ۴ – متن زیر در انتهای بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم اضافه می‌شود:

بانک‌ها و مؤسسات موظفند موضوع این بند را به اطلاع مشتریان و مشتریان خود برسانند و از آنها بخواهند این اطلاعات را ثبت کنند.

بند 7 تبصره 8 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم

موسسات موظفند پس از انقضای مهلت خوداظهاری موضوع تبصره (1) این ماده خدمات خود را از قبیل: ب- افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اجرای اقدامات حمایتی، یارانه و معیشت، تعویض پلاک، فروش آب و برق، تلفن و گاز طبیعی، ارسال مدارک از قبیل گواهینامه رانندگی، گذرنامه، وسیله نقلیه. مدارک، اطلاع رسانی، گزارش، ثبت نام مدارس در محدوده مسکونی، واجد شرایط بودن برای اسکان دانش آموزی و مواردی از این دست، صرفاً با اخذ کد ملی و ارائه آدرس منحصر به فرد محل سکونت اصلی خود در سامانه املاک و مسکن کشور بر اساس کد پستی. یا توضیحات

همچنین کلیه ارائه دهندگان خدمات عمومی از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند حداکثر ظرف مدت 6 ماه از زمان لازم الاجرا شدن این بخشنامه، قبوض آب و برق را بر اساس اطلاعات موجود در املاک و مستغلات پرداخت کنند. و سامانه مسکن کشور با توجه به کد پستی یا نشانی منحصر به فرد و به نام مالک یا متصدی.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما