اخبار روز

وضعیت خطرناک بورس همه را نگران کرده است!/جزئیات

به گزارش منیبان، طی هفته جاری معاملات بازار سهام به شدت منفی بود و همه شاخص ها رو به پایین بود. البته افت شاخص ها به اندازه افت نمادها نبود و اکثر نمادهای بازار افت قیمتی بیشتری را نسبت به افت شاخص ها تجربه کردند. با این حال خود شاخص ها نیز افت زیادی داشتند. این هفته طی 5 روز معاملاتی، شاخص کل بورس 131 هزار واحد معادل 5.96 درصد افت کرد. شاخص نیز وزن 51 هزار واحد 6.63 درصد کاهش یافت. شاخص فرابورس نیز با افت 1433 واحدی معادل 5.04 درصد مواجه شد.بررسی وضعیت افت شاخص نشان می دهد نمادهای بزرگ و ساختمان شاخص نسبت به نمادهای کوچک افت کمتری داشته اند. معمولا در روزهای هیجان انگیز بازار چنین اتفاقی می افتد که نمادهای کوچک بیشتر از نمادهای کوچک سقوط می کنند. شاخص آنها ساز دارند. در این حالت معمولاً حمایت صندوق تثبیت بازار ارائه می شود زمینه انجام شد، یکی از نمادهای بزرگ بازار است و به همین دلیل شاخص ها نسبت به نمادهای کوچک افت کمتری دارند.

ارزش معاملاتی مشابه هفته گذشته

ارزش معاملات خرد در این هفته تقریباً مشابه هفته گذشته بود. البته در روز سه شنبه ارزش معاملات خرد به 7.7 همات رسید که بالاترین ارزش معاملات روزانه در 4 هفته اخیر محسوب می شود. در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه ارزش معاملات این کانال 6000 هزار میلیارد تومان بود و اعداد 6500، 6300 و 6600 هزار میلیارد تومان برای این روزها ثبت شد.

خروج پول سنگین از بازار

این هفته در تمام روزهای کاری، سرمایه گذاران پول واقعی از بازار خارج شد. در روزهای شنبه و یکشنبه به ترتیب 150 و 240 میلیارد تومان از بازار خارج شد اما پس از آن روند برداشت از بازار تشدید شد که به دلیل فضای بسیار منفی معاملات از دوشنبه تا چهارشنبه بود. روز دوشنبه 850 میلیارد تومان از بازار خارج شد، روز سه شنبه رقم برداشت به 1640 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم برداشت در این هفته بود. آخرین بار در روزهای پایانی خرداد ماه به این میزان حجم خروج پول از بازار صورت گرفت. روز چهارشنبه 1.2 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

خروج خریداران حقیقی

قدرت خریداران واقعی در دو روز ابتدایی هفته جاری بد نبود، اما در سه روز بعد به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در روزهای شنبه و یکشنبه شاخص واقعی قدرت خریداران اعداد 1.08 و 1.02 را ثبت کرد اما پس از آن این شاخص به کمتر از یک سقوط کرد و اعداد بسیار پایینی را به ثبت رساند. روز دوشنبه شاخص قدرت خریداران واقعی به 0.91 کاهش یافت و روز سه شنبه این شاخص به 0.74 رسید و در نهایت روز چهارشنبه این شاخص رقم 0.76 را به ثبت رساند که نشان می دهد خریداران واقعی برداشت از حساب قابل توجهی داشته اند


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا