اخبار روز سینما

اعلام میزان دستمزد فیلمنامه نویسان فیلم، سریال و شبکه های داخلی بازار فیلمنامه نویسان شبکه خانگی یک ارز است.

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی انجمن فیلمنامه نویسان، هزینه نگارش هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی برای فیلمنامه نویسان 150 میلیون تومان است. در حالی که قیمت نگارش هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی 80 میلیون تومان و قیمت نگارش فیلمنامه فیلم 500 میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، در اوایل سال 1403 انجمن سینماگران رقم دستمزد اعضای این صنف را منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه، برای نگارش فیلمنامه یک فیلم 500 میلیون تومان به نویسندگان و برای نگارش پلان یک فیلم 25 درصد قیمت فیلمنامه پرداخت می شود. هزینه نگارش فیلمنامه یک فیلم تلویزیونی 250 میلیون تومان برآورد شده است.

نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که تعداد فیلمنامه سریال های تلویزیونی و برنامه های شبکه های داخلی تفاوت بسیار چشمگیری دارند. فیلمنامه نویسان برای نوشتن یک قسمت از یک سریال تلویزیونی 80 میلیون تومان و نویسندگان سریال های تلویزیونی برای نوشتن هر قسمت از یک سریال کوتاه 200 میلیون تومان و برای هر قسمت از یک سریال چند فصلی 150 میلیون تومان دریافت می کنند.

شاید به همین دلیل است که بیشتر فیلمنامه نویسان ترجیح می دهند به جای همکاری با تلویزیون، برای ساخت یک سریال شبکه داخلی با یکدیگر همکاری کنند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که نحوه پرداخت دستمزد برای سریال های شبکه نمایش خانگی که هنوز تهیه کننده ندارد به این صورت است که 50 درصد در زمان عقد قرارداد و 50 درصد پس از احراز شرایط تعلق می گیرد تولید.

برخی معتقدند این ارقام در واقعیت تغییر نمی کنند و نویسندگان در تولید یک اثر مشارکت جزئی دارند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا