اخبار روز سینما جهان

اعلام مبلغ دستمزد نویسندگان فیلمنامه‌های سینمایی ، سریال‌های تلویزیونی و شبکه خانگی / بازار فیلمنامه‌نویسان در شبکه خانگی سکه است

گزارش کردن بازتاب آنلاین، در ابتدای سال 1403 انجمن سینماگران رقم دستمزد اعضای این صنف را منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه برای نگارش فیلمنامه 500 میلیون تومان به نویسندگان و برای نگارش پلان یک فیلم سینمایی 25 درصد قیمت فیلمنامه پرداخت می شود. هزینه نگارش فیلمنامه تله فیلم 250 میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش فیلمنیوز، نکته قابل توجه در اینجا این است که میزان فیلمنامه سریال های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی تفاوت بسیار چشمگیری دارند. فیلمنامه نویسان برای نوشتن یک قسمت از یک سریال تلویزیونی 80 میلیون تومان و نویسندگان سریال های تلویزیونی برای نوشتن هر قسمت از یک مینی سریال 200 میلیون تومان و برای هر قسمت از سریال چند فصلی 150 میلیون تومان دستمزد می گیرند.

شاید به همین دلیل است که بیشتر فیلمنامه نویسان ترجیح می دهند به جای همکاری با تلویزیون، برای ساخت سریال شبکه خانگی با یکدیگر همکاری کنند.

در این بیانیه نحوه پرداخت دستمزد سریال هایی که هنوز تهیه کننده ندارند به این صورت است که 50 درصد در زمان عقد قرارداد و 50 درصد پس از رسیدن به شرایط تولید در اختیار آنها قرار می گیرد.

برخی معتقدند این ارقام در واقعیت تغییری نمی کنند و نویسندگان سهم کمتری از تولید یک اثر دارند.

۵۷۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا