اخبار روز

اعلام شرایط وام فرزندآوری.


به گزارش مانیبان، یکی یکی از تسهیلاتی که دولت در اختیار خانواده ها قرار می دهد، وام فرزندآوری است که هدف آن حمایت از والدین و تشویق زوجین به فرزندآوری است. در این مرکز در قرض الحسنه کودکان وام با کارمزد 4 درصد دریافت می کنند و والدین در صورت داشتن فرزند دوم یا بیشتر می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

به همین دلیل در تفکر معاصر سعی شده است سایت ثبت نام وام فرزندآوری معرفی شود و جزئیات بیشتر این وام شامل مدارک مورد نیاز برای دریافت وام فرزندآوری 1403 می باشد که برای فرزندآوری وام اعطا می شود. ، شرایط وام، نحوه ثبت وام فرزندآوری 1403 و ارائه راهنمای مشاهده وضعیت وام فرزندآوری 1403.

معرفی سایت ثبت نام وام زایمان.

دولت به منظور کمک به والدین در تامین هزینه های تولد فرزندان و همچنین تشویق مردم به فرزندآوری اقدام به اعطای وام زایمان کرده است و مسئولیت اجرای صحیح این طرح بر عهده بانک مرکزی، گردانندگان بانک ها است. مدیران و کارکنان مربوط به سپرده است. بانک مرکزی موظف است تسهیلات لازم را از طریق مانده قرض الحسنه و سپرده های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی ارائه کند.

بانک های عامل باید وام زایمان ۱۴۰۳ را با اعتبارسنجی متقاضیان و دریافت سفته یا ضامن معتبر به متقاضیان پرداخت کنند. مبلغ این وام متناسب با سفارش فرزندان و بین 20 تا 100 میلیون تومان است که برای ثبت آن سامانه ثبت نام وام فرزندخواندگی در سایت ve.cbi.ir راه اندازی شد تا مردم از طریق وی فرم های لازم را تکمیل کنند. و سپس منتظر بمانید تا بانک عامل خود را شناسایی و با آن مشورت کند تا اقدامات لازم را ادامه دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام زایمان ۱۴۰۳

برای دریافت وام زایمان ۱۴۰۳ مانند هر وام دیگری به مدارک لازم نیاز است و کسانی که می خواهند برای آن اقدام کنند باید این مدارک را تهیه کنند. مدارک لازم برای وام فرزند دوم مانند بقیه فرزندان است که در ادامه ارائه می شود.

کپی شناسنامه و شناسنامه والدین.

کپی تمام صفحات شناسنامه نوزاد.

آدرس کامل محل سکونت متقاضی.

کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی.

کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه وام فرزند

وام زایمان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بسیاری از مردم تعجب می کنند: به چه کسی وام برای بچه دار شدن اعطا می شود؟ برای دریافت نفقه فرزند، شرایطی وجود دارد که متقاضیان برای دریافت این وام باید رعایت کنند. در این طرح کودکانی که در تاریخ 01/01/1400 به بعد متولد شده اند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. ضمناً برای ثبت درخواست وام محدودیت زمانی وجود دارد که تا دو سال پس از تولد کودک ادامه دارد و تا دو سال پس از تولد فرزند، وام برای بچه دار شدن اعطا می شود.

در این طرح همه نوزادان وام دریافت می کنند و بر اساس سفارش فرزندان مبلغ وام افزایش می یابد. همچنین لازم به ذکر است که هر کودک تنها یک بار می تواند از این طرح بهره مند شود.

شرایط دریافت وام فرزندآوری ۱۴۰۳

تسهیلات زایمان دارای شرایطی است که متقاضیان باید قبل از درخواست از آن آگاه باشند. شرایط وام برای فرزند دوم از نظر مدت بازپرداخت و مبلغ وام با فرزند اول متفاوت است. به همین دلیل در قسمت زیر شرایط وام فرزند آورده شده است تا مردم بتوانند آن را مطالعه کنند.

یارانه های اعطایی و مدت بازپرداخت آن به شرح زیر خواهد بود:

فرزند اول 40 میلیون تومان.

فرزند دوم 80 میلیون تومان.

فرزند سوم 120 میلیون تومان.

فرزند چهارم مبلغ 150 میلیون تومان.

برای فرزند پنجم به بعد مبلغ 200 میلیون تومان است.

کمک هزینه فرزند بدون نیاز به ودیعه و با ارائه سفته و ضمانت نامه با مهلت شش ماهه برای شروع پرداخت ها پرداخت می شود.

در مورد چند فرزند به هر فرزند وام تعلق می گیرد.

تسهیلات زایمان با حداکثر هزینه 4 درصد در سال ارائه می شود.

وضعیت وام بچه دار شدن را ببینید

متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در طرح وام زایمان در سامانه ثبت نام وام زایمان، مراحل رهگیری وام زایمان را با کد ملی دنبال کنند و یا از طریق سامانه وام زایمان ve.cbi.ir برای مشاهده وضعیت، کد رهگیری وام زایمان را پیگیری کنند. متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم جهت اخذ وام می توانند در ساعت معینی به شعبه بانک مراجعه و مراحل پایانی اخذ وام را انجام دهند.

وام زایمان یکی این یکی از مهمترین امکانات دولت برای تشویق خانواده ها به بچه دار شدن است که در اختیار والدین نوزادان تازه متولد شده قرار می گیرد. پس از تولد فرزند، خانواده ها می توانند ظرف مدت دو سال برای این خدمات اقدام کنند. این خانواده ها برای دریافت تسهیلات باید شرایط خاصی داشته باشند و پس از احراز شرایط لازم می توانند در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرض ثبت نام کنند.

یکی یکی از مهم ترین مواردی که پس از ثبت وام فرزند در سامانه cbi.ir باید به آن توجه کرد، اخذ شماره رهگیری است. این کد یک عدد 10 رقمی است که پس از درج نام در سامانه نمایش داده می شود و از طریق پیامک برای افراد ارسال می شود. متقاضیان باید کد رهگیری خود را برای پیگیری قرار وام برای بچه دار شدن داشته باشند. بنابراین سعی کنید این کد را تا پایان مرحله ابلاغ نتیجه ثبت نام وام زایمان در اختیار خود نگه دارید.

کلیه مراحل نظارت بر وام فرزند با کد ملی و از طریق سامانه خدمات وام قرض الحسنه فرزند انجام می شود و متقاضیان باید با مراجعه به سامانه مربوطه و پرهیز از ردیابی تلفنی، مراحل رعایت وضعیت وام فرزند با کد رهگیری را انجام دهند. .

افراد پس از ورود به سامانه cbi.ir می توانند با کد رهگیری وام فرزند را پیگیری کرده و وضعیت وام فرزند را مشاهده کنند. بنابراین والدین برای پیگیری وام با کد ملی کد رهگیری 10 رقمی که پس از ثبت نام دریافت کرده اند را نزد خود نگه دارند زیرا تکمیل مراحل وام بسیار ضروری است.

ما سیستم نظارت برای بچه دار شدن را ارائه می دهیم

یکی از اقدامات اخیر بانک مرکزی راه اندازی سامانه وام فرزندپروری است و فرادستان پس از تولد فرزند می توانند مدارک و شرایط را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط وام فرزندپروری، ثبت نام کنند. به صورت غیابی از طریق سیستم سرپرستی. پس از ثبت نام وام فرزند یک کد رهگیری ده رقمی دریافت می کنید که برای مشاهده وضعیت وام فرزند با کد رهگیری باید آن را داشته باشید.

متقاضیان می توانند وام فرزندخواندگی را از طریق کل سامانه ثبت نام در cbi.ir پیگیری کرده و با ارائه کد ملی سرپرست، کد ملی خانواده فرزند و کد رهگیری نسبت به دریافت وام فرزندخواندگی اقدام کنند.

سامانه وام ve.cbi.ir خدمات مختلفی را ارائه می دهد که در سمت راست سایت قابل مشاهده است. در این سامانه می توانید دستورالعمل ثبت نام جدید وام، مشاهده وضعیت ثبت نام، بازیابی و چاپ کد رهگیری، پرسش های متداول و بخش تماس را مشاهده کنید. ضمناً می توانید از طریق سایت مذکور وام فرزندخواندگی را با کد رهگیری پیگیری و وام فرزندخواندگی را با کد ملی پیگیری نمایید.

نحوه پیگیری وام برای بچه دار شدن با کد رهگیری

متقاضیان پس از انجام مراحل ثبت نام وام فرزندخواندگی می توانند از روش های مختلفی از جمله درج کد رهگیری و کد ملی برای مشاهده وضعیت وام فرزندخواندگی استفاده کنند. امکان پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری با درج اطلاعات سرپرست خانواده و فرزند متولد شده وجود دارد. برای پیگیری وام زایمان با کد رهگیری باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا آدرس سامانه وام ve.cbi.ir را جستجو کنید تا وضعیت را در مرورگر خود مشاهده کنید.

سپس گزینه تسلط قرض الحسنه فرض را انتخاب کنید. در مرحله بعدی پیگیری وام فرزند با کد رهگیری گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه باید اطلاعات لازم از جمله کد ملی سرپرست و فرزند و کد رهگیری وام فرزند که در زمان ثبت نام در اختیار شما قرار گرفته است را وارد نمایید.

پس از ثبت اطلاعات و وارد کردن عبارت امنیتی در کادر مربوطه، روی گزینه مشاهده وضعیت کلیک کنید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا