به گزارش پی ام آپ، دکتر محمدمهدی نشی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیمه سلامت، بیمه جامع و بزرگترین بیمه کشور است، به تشریح فعالیت های مهم سازمان بیمه سلامت در ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر پرداخت و گفت: بیمه گروه های زیادی از جمله روستاییان بالای 20 میلیون نفر، صندوق بیمه عمومی با حدود 17 میلیون نفر، کارکنان دولت، نزدیک به 5.5 میلیون نفر و سایر گروه های ذی نفع تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، اتباع، خانواده های شهدا و افراد ناشناس

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه رسیدگی به اقشار کم درآمد جامعه اولویت سازمان بیمه سلامت ایران است، افزود: در این راستا 5 دهک اول جامعه پر و بدون پوشش بیمه ای بودند. . ضمن اینکه به دهک های بالا نیز تخفیف تعلق می گرفت که حق بیمه محسوب می شود. در مجموع 90 درصد هزینه های درمان در بخش بستری و 70 درصد هزینه های سرپایی در مراکز دانشگاهی دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه از وضعیت بیمه مردم مطلع شده اند، تصریح کرد: سامانه شهروندی و کد دستوری #1666* برای پیگیری بیمه افراد، تاریخ انقضا و نوع بیمه افراد فعال بوده و در حال پاسخگویی به سوالات است.

نصاحی ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر گسترش پوشش جامعه بیمه شده، بحث بیماران صعب العلاج جدی شده و 107 بیماری پرهزینه تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته است. هزینه خاصی پرداخت نمی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره آخرین وضعیت پرداخت این سازمان بیمه گر به مراکز طرف قرارداد نیز گفت: پرداخت ها به موسسات و مراکز درمانی از 2 سال گذشته تقریباً به روز است.

وی در خصوص پوشش هزینه های درمان ناباروری نیز اظهار داشت: بحث جوانی جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است، بیمه سلامت در سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این موضوع در نظر گرفته است به طوری که 90 درصد هزینه ها در بخش‌های غیردولتی مشمول تعرفه عمومی غیردولتی می‌شوند و در بخش دولتی ۹۰ درصد با تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

نشی درباره نسخه الکترونیک نیز به ایسنا گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی طی 3 سال گذشته اجرای این طرح را آغاز کرده اند و این طرح مزایای بسیاری برای حوزه سلامت دارد. این طرح کاملا تثبیت شده و شرایط قابل قبولی در این زمینه وجود دارد. علاوه بر این، این پروژه به پروژه های مهمی مانند دروار و بیماران ترمینال کمک کرده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *