صحبت‌های مهرداد بذرپاش در خصوص اقدامات دولت برای کاهش قیمت مسکن! + جزئیات

مهرداد بذرپاش یکی از شخصیت‌های سیاسی ایرانی است که در دولت سیزدهم به عنوان وزیر راه و شهر سازی فعالیت می کند. او در خصوص اقدامات دولت برای کتهش هزینه ها صحبت‌هایی داشته که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش پی ام آپ، مهرداد بذرپاش در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل در پاسخ به اینکه چرا  چرا مخالف ادامه عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا هستید، افزود: به دستور رییس‌جمهور باید نهضت کاهش قیمت تمام شده در بخش ساختمان داشته باشیم، اما این مهم با تداوم عرضه سیمان و فولاد در بورس ممکن نیست.

با توجه به تلاش‌های دولت در کاهش قیمت نهایی مسکن، وی تشریح کرد که قیمت زمین، که در قالب طرح واگذاری ۹۹ ساله بود، به صفر رسانده شده است و باقی موارد مربوط به مصالح هستند. او بیان کرد که قیمت دستمزد نیروی انسانی مانند کارگران و تکنسین‌ها را نمی‌توان کاهش داد، اما در بخش مصالح، با انجام کارهای کارشناسی، مطمئن هستیم که با کاهش قیمت‌ها، می‌توانیم قیمت نهایی را کاهش دهیم.

وی اعلام کرد: قیمت سیمان و فولاد ساختمانی به ویژه نهضت ملی مسکن باید پایین بیاید، باید تلاش کنیم تا مسکن نهضت ملی را با کمترین هزینه تامین کنیم. این تلاش باید متعلق به همه باشد و فلان شرکت فولادی نمی تواند با عرضه در 40 بورس، قیمت محصولات خود را افزایش دهد. حالا ماهیت بورس چیست، روش های تعیین قیمت پایه چیست، اما اگر اصرار دارید در بورس کالا وارد شوید، ب اما اگر اصرار بر عرضه بر بورس کالا است بدانید که عامل گرانی است. در پتروشیمی همین اتفاق در حال وقوع است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم واحدهای مسکونی را با هزینه کمتر در اختیار افراد جامعه به ویژه نهضت ملی که نیازمندان جامعه هستند قرار دهیم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *