اخبار روز

اعلام جزئیات جدید سبد کالابرگ الکترونیکی!

به گزارش پی ام آپ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست تفصیلی مواد غذایی در کاتالوگ الکترونیکی و قیمت هر غذا را به نرخ اردیبهشت ماه 1401 و 1402 و مابه التفاوت اعلام کرده است.

با آغاز فاز جدید طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی، تمامی خانوارهای دهک اول تا سوم مشمول افزایش 20 درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ 80 هزار تومان از حساب سرپرستان خانوار بدهکار شد و به شرط اینکه هر یک از اعضای خانوار 320 هزار تومان از یارانه 400 هزار تومانی خود را صرف خرید کالا کنند، امکان استفاده از آنها فراهم شد.

بر اساس این طرح، اعتبار کالابرگ برای تمامی یارانه بگیران یک ماه پیش واریز می شود، اما برای دهک های اول تا سوم که دهک های کم درآمد هستند، علاوه بر اعتبار موجود 400 هزار تومان، 20 هزار تومان اضافه واریز می شود. % اعتبار به مبلغ 80000 تومان. البته برای دهک های درآمدی 4 تا 9 فقط اعتبار یارانه یک ماه قبل واریز می شود تا از لیست کالاهای پیش بینی شده در طرح خرید کنند.

در این طرح 11 قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و شکر برای خانوارها پیش بینی شده است. ، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه جدید خود فهرست تفصیلی جدول غذای طرح ملی کاتالوگ الکترونیکی شامل 11 غذا، حجم اقلام، قیمت هر غذا تا اردیبهشت ماه 1401، قیمت همان بازی در اردیبهشت ماه 1402، تفاوت بازی های فوق و خلاصه کلی بازی ها را برای آگاهی خانواده ها منتشر کرد.

قیمت کل سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه 1401، 439 هزار و 680 تومان بود که هم اکنون به نرخ روز 846 هزار و 610 تومان رسیده است که مابه التفاوت حدود 407 هزار تومان افزایش نشان می دهد.

بر اساس مجموع پوشش سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت های دولت برای تامین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه 8 خرداد ماه سال جاری افزایش اعتبار برای سه دهک اعمال شد.

تمامی خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می توانند برای اطلاع از فروشگاه های متصل به سامانه و اعتبار آن، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» را به آدرس http://shoma.sfara.ir نصب و یا کد دستوری *500*1463* را شماره گیری کنند.

اجرای طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی یک وظیفه قانونی و مصوب مجلس است و دولت بارها اعلام کرده است که قصد حذف یارانه نقدی را ندارد، بنابراین افراد و خانوارها در انتخاب کاتالوگ الکترونیک یا یارانه نقدی مختارند. و خریدهای خود را به صورت نسیه انجام دهید کارشناسان معتقدند با اجرای موفقیت آمیز این طرح بیشتر تورم موجود کنترل خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا