به گزارش مانیبان، بر اساس الحاقیه بخشنامه بودجه 1404 مقرر شد سقف سرانه اعتبار اضافه کار در بودجه سال 1404 معادل 1403 اعتبار سرانه اضافه کار باشد.

همچنین بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه هر دستگاه پیش‌بینی می‌شود. مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

علاوه بر این دو مورد، احکام دیگری نیز در بند اعتبارات هزینه ای جدول دوم لایحه بودجه ذکر شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

د باید پیش بینی شود که اعتبار مأموریت کارکنان (داخلی و خارجی) حداکثر معادل عملکرد سرانه پیش بینی شده اعتبار سال 1403 (براساس موافقتنامه سال 1403) باشد.

من سرانه اعتبار کمک های اجتماعی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان باید حداکثر معادل اعتبار سرانه 1403 (براساس موافقتنامه 1403) و پاداش ماهانه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان در سقف اعتبار پیش بینی شود. .

و کلیه مؤسسات دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکهای دولتی و شرکتهای بیمه، از جمله مؤسساتی که شمول آنها در قوانین و مقررات عمومی مستلزم ذکر یا تصریح نام است، مانند شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان نوسازی و توسعه صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکت های تابعه آن و سایر شرکت هایی که به هر نحو دارای ضوابط و مقررات خاصی برای پرداخت حقوق و مزایا هستند، موظفند با افزایش مندرج در بند (الف) در لایحه بودجه سال 1404 حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را اثبات کنند. بند (2) و با رعایت بخشنامه های شورای حقوق و دستمزد و ضوابط مقرر در بودجه سال جاری. هر گونه افزایش بیش از آن مورد قبول هیچ مرجع و شورایی نخواهد بود.

ز- مبنای محاسبه هزینه های پرسنلی لایحه بودجه 1404 صرفاً بر اساس آمار نیروی انسانی و اطلاعات پرداختی مندرج در «سامانه یکپارچه نظام اداری ایران (سینا)» اداری و استخدامی کشور خواهد بود.

3. تأمین اعتبار برای اجرای مصوبات، بخشنامه ها، دستورالعمل ها، تغییرات تشکیلاتی، تغییر ضرایب، جداول قانونی و طبقه بندی مشاغل، افزایش پایه قانونی، هرگونه استخدام و استفاده از نیروی انسانی و مصوبات هیأت امنا. . تنها با رعایت مفاد ماده (71) قانون مصوبه دائمی و بند (ح) ماده (28) قانون الحاقی (2) در صورت تایید کتبی سازمان مجاز است.

4. در دستگاه های اجرایی از جمله دارای قوانین خاص، تأمین سرانه اعتبار برای قرارداد با افراد برای انجام کارهای معین (مشخص) با شناسایی سازمان اداری و استخدامی، طبق قوانین و مقررات حداکثر تا یک سال. 1403 (براساس معاوضه 1403) و با توجه به افزایش حقوق و مزایای کارکنان مندرج در بند (الف) بند (2) فوق مجاز است.

5. اعتبار مربوط به انعقاد قرارداد با شرکت های خدماتی طرف قرارداد با دستگاه های اجرایی باید در حد اکثر پیش بینی عملکرد سال 1403 (براساس توافق متقابل سال 1403) برآورد شود. با در نظر گرفتن مفاد جزء (الف) بند (2) فوق الذکر در مورد نیروهای شرکتی.

6. دستگاه های اجرایی موظفند آمار بازنشستگان سال 1404، اعتبارات مرخصی مانده و پاداش پایان خدمت بازنشستگان واحدهای مرکزی و تابعه را در محدوده اعتبارات اعلامی سازمان ارائه کنند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما