اخبار روز

تاریخ دقیق زمان آزادسازی پول برای ثبت‌نام کنندگان سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد!/ جزئیات خبر

به گزارش پی ام آپ، براساس اعلام وزارت صمت، از 3 خرداد ماه فرآیند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شده و تا 10 خردادماه ادامه خواهد داشت. براین‌اساس؛ فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده است، می‌توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت  خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت‌نام تأثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

 یکی از پرسش‌های پرتکرار متقاضیان، زمان آزاد شدن مبلغ 100 میلیون تومان مسدود شده در حساب وکالتی است که باید گفت مبلغ یاد شده در حساب وکالتی از 24 خرداد آزاد می‌شود.

مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به‌ازای هر محصول مشخص

پس از تعیین وقت، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، طبق برنامه زمانبندی تولید اعلام شده توسط خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودرو مورد نظر به متقاضی در سامانه اعلام می شود.

تبصره 1: زمانبندی بر اساس لیست انتظار (لیست انتظار هر محصول) در خرداد ماه 1402 و در سامانه https://www.esalecar.ir اعلام خواهد شد.

تبصره 2 – قرار گرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمانبندی اعلام شده، برای خودروساز تعهدی برای تحویل خودرو ایجاد نمی کند و این تعهد صرفاً پس از اتمام مرحله سوم و بر اساس انعقاد قرارداد فروش بین متقاضی و خودروساز و بر اساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.

تبصره 3: در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند نسبت به قطعی نمودن ثبت‌نام براساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم: قطعی‌نمودن ثبت‌نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

در این مرحله خودروساز موظف است پس از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان و تشکیل فهرست انتظار برای هر محصول، هرگونه فراخوانی برای طرح‌های فروش خودرو بر اساس زمان‌بندی و شیفت انجام‌شده اعلام کند. خودروسازان به مرور زمان و صرفا بر اساس لیست اولویت های ذکر شده برای هر محصول، نسبت به تماس و تایید ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر اساس قیمت روز خودرو اقدام خواهند کرد.

تبصره 1 – تایید ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح بر اساس لیست نوبت قیمت روزانه مطابق با قوانین تنظیم بازار خودرو شورای رقابت می باشد.

تبصره 2 – چنانچه طی تماس مشتری در زمان تحویل کالا یا ثبت نام نهایی مشخص شود که مشتری از شرایط متقاضی مندرج در آگهی تخطی کرده یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری کرده است، ثبت نام در پلان یک نماد conlam در نظر گرفته می شود.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا