اخبار روز سینما جهان

اعضای کانون مجریان با اعضای شورای راهبری رصتا دیدار کردند/ بررسی راه‌های هم‌افزایی هر چه بیشتر و تسهیل در امور

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع رستا، دیدار اعضای انجمن مدیران رسانه های تصویری با رئیس و اعضای شورای راهبری رستا که به منظور ایجاد تعامل و همکاری بین انجمن و شورا برگزار شد. اهداف تشکیل مجمع رستا و مجمع مدیران اجرایی برای احزاب تشریح و در خصوص نکات مشترک بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از اعضا و مدیران مرکز مجریان رسانه های تصویری از جمله مهدی سلوکی، نیما کرمی و ستاره بهداروند و با حضور اعضای مجمع رستا از جمله حسین زارعی برگزار شد. ، سامان مراد حسینی، مهران ده نمکی، سید رامین موسوی و سید محمد قاسمیان. ظرفیت های صنعت رسانه های شنیداری و بصری، فرصت های جدی برنامه سازی در صنعت رسانه های نوین و در نهایت راهکارهای همکاری در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نیما کرمی مدیر عامل کانون مجریان ضمن ابراز خرسندی از نشست رئیس و اعضای شورای راهبری مجمع رستا گفت: جریان سازی فرهنگی و ایجاد زمینه های مناسب برای فعالیت های فرهنگی و هنری و همچنین حمایت از حقوق حرفه ای، مادی و معنوی مجریان از اهداف اصلی تشکیل کانون مجریان رسانه است. نشستی است که امیدواریم با ایجاد تعامل و هم افزایی با «مجمع رستا» به عنوان نماینده صنعت رسانه های صوتی و تصویری بتوانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

وی ادامه داد: به منظور مشارکت و تنظیم در راستای تولید برنامه های پلتفرم ترکیبی، مشاوره و تسهیل امور مرتبط، قطعا می توان در قالب همکاری طرفین، نظام منسجم تری به این امر داد.

محمد سلوکی رئیس شورای مرکزی مرکز مجریان تداوم و وجود کانون مجریان را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری مجمع رستا به عنوان نماینده صنعت رسانه های صوتی و تصویری (VOD) ) می توان مرکز مجریان را به یک فرصت خوب تبدیل کرد.

همچنین سامان مراد حسینی رئیس شورای راهبری مجمع رستا گفت: شورای راهبری رستا نهاد مشورتی مهمی است که از سال گذشته با برگزاری انتخابات رسمی و قانونی توسط رسانه ها و سترا تشکیل شده و در نظر دارد تا ایجاد یک محیط تعاملی مناسب با سایر سازمان ها و موسسات. مراکز، انجمن ها و اتحادیه ها نسبت به اجرای اقدامات مشاوره ای و اجرایی مؤثر در حوزه صنعت رسانه های صوتی و تصویری.

وی با تاکید بر ایجاد تعاملات اجرایی بین مجمع رستا و انجمن مدیران رسانه های تصویری تصریح کرد: از زمان ایجاد مشارکت رسانه های پرمخاطب با نگاه تخصصی و رعایت منافع کاربران و حاکمیت، تسهیل در حمایت از رسانه های نوپای صوتی و تصویری، بهره گیری از تجربیات و ظرفیت ها، پیشکسوتان این حوزه، کانون ها و اتحادیه های مرتبط از برنامه های این دوره از شورای راهبری رستا است، افزود: در نظر داریم سلسله جلسات عملیاتی و اجرایی را افزایش دهیم. و ایجاد هم افزایی بین حوزه های مختلف این صنعت مهم در فضای مجازی جهت ارائه خدمات موثر به ارائه رسانه ها و بسترهای دارای مجوز از ساترا.

حسین زارعی مدیرکل صدور پروانه ساترا و عضو اصلی شورای راهبری رستا ضمن ابراز امیدواری از برگزاری این جلسات مجمع رستا در راستای هم افزایی بیشتر و تسهیل در امور مجمع رستا گفت: مجمع رستا موسسه مشاوره ای با رویکرد خودتنظیمی مشارکتی در حوزه صدا. و تصویر جامع از سال گذشته با هدف مشارکت موثر فعالان صنعت در فرآیندهای تنظیم و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه ای صدا و تصویر جامع در فضای مجازی شکل گرفته است و کلیه رسانه های دارای مجوز از ساترا هستند. اعضای این انجمن به صورت پیش فرض

وی ادامه داد: این مجمع نقش عمده ای در تحقق منافع عمومی جامعه در حوزه حاکمیتی و استفاده کنندگان خواهد داشت و نمایندگان رسمی را به شوراهای تصمیم گیری سترا معرفی می کند.

مهران ده نمکی عضو اصلی شورای راهبری رستا از برگزاری نمایشگاه و جشنواره تخصصی VOD خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مرکز مجریان ظرفیت مناسب و تخصصی در زمینه برنامه های ترکیبی دارد و از آنجایی که اکثر برنامه های برنامه پلتفرم های اختصاص یافته به این حوزه، امکان شناخت بهتر طرف های بهره مند از ظرفیت های مرکز اجرایی و اعضای آن برای برنامه نویسی پلتفرم هدفمند وجود دارد.
وی افزود: ایجاد فضای امن برای فعالان رسانه ای، ارائه برنامه های مکتوب با چشم انداز روشن، احقاق حقوق کاربران و مخاطبان، تولید برنامه های مشترک با رویکردهای فرهنگی، هنری و آموزشی از آثار و برکات این نشست است که امیدواریم مثمر ثمر خواهد بود.”

ده نمکی همچنین از برگزارکنندگان دعوت کرد تا در خصوص جشنواره رستا این قسمت را به شکلی مناسب و تخصصی تر برگزار کنند.

رامین موسوی،عضو اصلی شورای راهبری راستا گفت: در هفت سال گذشته برنامه هایی در قالب برنامه های گفت و گو، بازی و مواردی از این دست در شبکه تلویزیونی خانگی ساخته شده است. پلتفرم های اصلی دیده می شد اما اکنون برخی از این برنامه ها حتی بیشتر از سری پلتفرم ها دیده می شوند و به همین دلیل به هادی اصلی بسترهای صوتی و تصویری فراگیر تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلایل مختلف از جمله نبود بسترهای ریسک پذیر و تکرار الگوهای موفق، در این سال ها از مجریان محدودی استفاده شده است. با توجه به اینکه در اکثر این موارد این مجریان بودند که طرح های برنامه ها را ارائه می کردند، به نظر می رسد می توان در این زمینه نیز با مرکز مجریان همکاری کرد.

موسوی اضافه کرد: در صورت وجود طرح برنامه می توان این طرح ها را به رستا و ساترا معرفی کرد و پس از طی مراحل صدور مجوز و جذب سرمایه تولید کرد و این محدودیت فضای برنامه های پلتفرمی است که به ناچار باید متنوع و متنوع باشد. خلاق در سال های آینده جبران شود

وی تصریح کرد: همچنین سریال های شبکه خانگی در گذشته مراسم افتتاحیه داشته اند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این افتتاحیه ها رونق کمتری پیدا کرده است اما می توان با ارائه طرح ها و معرفی این افتتاحیه ها با کمک مرکز برگزارکنندگان دوباره شکل گرفت. ارائه کننده.

در پایان سامان مراد حسینی رئیس شورای راهبری رستا از مدیر عامل و رئیس شورای مرکزی کانون مجریان برای اجرای برخی از موارد مطرح شده در این جلسه از جمله مساعدت انجمن قدردانی کرد. انجمن مجریان به عنوان بازوی مشورتی این مجمع و همچنین همکاری در برگزاری جشنواره و نمایشگاه خبری. داد

در این جلسه مقرر شد دبیرخانه مجمع رستا تفاهم نامه ای بین شورای راهبری مجمع رستا و مرکز مجریان رسانه های تصویری به منظور عملیاتی شدن مذاکرات تنظیم کند.

۲۴۵۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا