اخبار روز

اعتراض معلمان به نمره گذاری تا عید بررسی می شود


به گزارش پی ام آپ به نقل از مهررضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص طبقه بندی معلمان گفت: در خصوص طبقه بندی معلمان و مدیریت اعتراضات آنان. ، قرار بود این کار تمام شود شهریور آنها تعیین تکلیف می کنند که البته شامل چند مرحله است.

وی افزود: در شهرستان ها تخصیص مشخص شده و مجوزها و رسیدگی به اعتراضات انجام شده است. شهریور ما این کار را کردیم و وارد شدیم مهر ماه پرداخت انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این موضوع روند همیشگی و مستمر ما است و توصیه می کنم از مکانی که برای این منظور در دبیرستان البرز ایجاد شده است بازدید کنید. در آنجا بیش از 100 نفر از همکاران ما در دو نوبت به بررسی این موضوعات می پردازند و هر ماه بین 50 تا 60 هزار پرونده به مرحله صدور رأی می رسد.

صحرایی اذعان داشت: تعداد معلمان ما حدود یک میلیون معلم است که اگر تا عید تلاش کنیم می‌توانیم همه اعتراضات را به حکم تبدیل کنیم و آنچه که قول داده بودیم پایان رسیدگی به اعتراضات در ابتدا بود. فاز. کمیسیون ها علاوه بر این، پرداخت ها کاملاً براساس صلاحیت ها انجام می شود و پرداخت های جدید ما بر اساس دعاوی است که مثلاً همکاران ما به آن اعتراض داشتند و ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره صندوق ذخیره معلمان گفت: صندوق ذخیره معلمان صندوقی است که باید با رفتار معلم اداره شود. حرف ما این است که معلمان اعتماد خود را به این صندوق از دست دادند و این اعتماد باید بازگردانده شود و من حامی همه جانبه معلمان هستم.

وی ادامه داد: پرداخت های غیرمعمول به این صندوق انجام شد که دستور دادم بررسی کنند و دلیل این پرداخت های غیرعادی را توضیح دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نحوه و نحوه اداره صندوق باید به گونه ای باشد که فرهنگیان احساس کنند به نفعشان است و انشاالله این روند اصلاحی ادامه پیدا کند.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره کمبود معلم در آموزش و پرورش گفت: برخی از پیشکسوتان آموزش و پرورش آماری را ارائه می کنند که شامل کمبود 300 هزار معلم است. واقعیت این است که ما در آموزش و پرورش کمبود معلم داریم.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش چه می شود؟ خرداد، تیر مرداد و شهریور این در گذشته به عنوان پیچیده ترین فرآیند سازماندهی ما انجام شده است. ۷۵ هزار معلم جدید استخدام می کنیم و مابقی را با معلمان فعلی و بکارگیری ایثارگران و بازنشستگان و دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه های فرهنگیان جبران می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: 17 هزار و 500 معلم از مقطع ابتدایی پذیرش شدند و ظرفیت را تکمیل خواهیم کرد. بروشور منتشر می شود تا همه فرصت مشارکت در تکمیل ظرفیت را داشته باشند و تلاش ما این است که تا پایان مهرماه شماره ظرفیت تکمیل شود.

صحرایی گفت: می گویند معلم در کلاس نداریم باید اصلاح شود و اینطور نیست چرا که همه آموزش و پرورش معلم است از معلم گرفته تا وزیر و اگر کلاسی بدون کلاس باشد. یک معلم، بقیه معلمان آن را پوشش می دهند و تدریس را انجام می دهند.

وی با اشاره به مشکلات به جا مانده از دولت های گذشته گفت: آیا هر رسانه ای باید بداند که این مشکلات در دو سال این دولت به وجود آمده است؟ در گذشته ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه راهبردی نظام است به کمتر از 4000 دانشجو می رسید و امروز شاهد آثار آن سیاست غلط هستیم و این دولت به دنبال ادامه سیاست تربیت معلم و معکوس کردن آن است. مسئله. .

صحرایی افزود: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را 20 درصد افزایش دادیم و در سال آینده نیز این کار را انجام خواهیم داد، اما کمبود دو ساله معلم ایجاد نشده و تا دو سال دیگر جبران نمی شود، اما حل می کنیم. آی تی. موضوع انجام کار جهادی تا پایان این دولت.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا