اخبار خودرو

اطلس S چه مشخصاتی دارد؟ + کاتالوگ

اطلس S چه مشخصاتی دارد؟ + کاتالوگ

نقشه اطلس یکی یکی از نسخه های هاچ بک جدید سایپا است که در واقع در نسخه دنده ای گزینه پایین تری از این خودرو به حساب می آید.

ماشین اطلس یکی یکی از جدیدترین محصولات. گروه سایپا مدتی از راه اندازی آن می گذرد و شاهد حضور آن در جاده ها بوده ایم. این خودرو در واقع یک خودروی هاچ بک است که بر اساس پلتفرم X200 طراحی شده و در واقع یک نسخه فیس لیفت شده است. کوییک بله به حساب می آید اطلس در انواع و نسخه های مختلفی تولید می شود که هر کدام از نظر آپشن ها، نصب ها و برخی مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند. گروه سایپا تاکنون برنامه هایی دارد اطلس سایپا در 4 تیپ به نام های Atlas S (نوع پایه با گیربکس دستی)، Atlas L (نوع پایه با گیربکس اتوماتیک CVT) اطلس g (نوع فول آپشن با گیربکس دستی) و اطلس E (نوع فول آپشن با گیربکس اتوماتیک) CVT) برای تامین در این مقاله سعی داریم نسخه پایه Atlas یعنی Atlas S را بررسی کنیم.

مشخصات Atlas S چیست؟ + کاتالوگ
اطلس S چه مشخصاتی دارد؟ + کاتالوگ

مشخصات فنی Atlas S

ابتدا باید بدانید که موتور این خودرو در تمامی پایه ها، موتور M15GSI این یک نسخه بهبود یافته از موتور M15 است که قبلا در خودروهایی مانند کوییک جی ایکس، اطلس جی و سهند س نصب شده است. تغییرات ایجاد شده در این موتور باعث شده است که گشتاور در دورهای کمتر و بازدهی کلی در مدار قدرت قرار گیرد. گشتاور بهتر کردن

مشخصات Atlas S چیست؟ + کاتالوگ
اطلس S چه مشخصاتی دارد؟ + کاتالوگ

به طور کلی، موتور M15 GSI یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند حداکثر توان 90 را تولید کند. رزومه و گشتاور نهایی 137 نیوتن متر را از طریق گیربکس 5 سرعته تولید می کند کتابچه راهنمای یا CVT برای انتقال به چرخ های جلو.

کابین و امکانات

اگر بخواهیم در مورد طراحی کابین اطلس اظهار نظر کنیم باید بگوییم که این خودرو نسبت به سایر محصولات سایپا از طراحی پخته و قابل قبولی برخوردار است اما همچنان شاهد مواد خشک در قسمت های مختلف کابین هستیم. نقشه اطلس به عنوان ابتدایی ترین نوع اطلس، تفاوت چندانی در طراحی و چیدمان داخلی کابین وجود ندارد و تفاوت اصلی با سایر نسخه های اطلس مربوط به امکانات و آپشن ها است. این خودرو شامل امکاناتی مانند; سیستم کنترل پایداریسنسور نور، نشانگر تعویض دنده، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل استارت در سربالایی، تهویه دستی، چراغ روشنایی روز، نشانگر سرویس دوره ای، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، ایزوفیکس، فرمان دی کت با سنسور پارک عقب، خروجی 12 ولت و غیره آزمایش کرد که با توجه به بازه قیمتی و کلاس طراحی از ویژگی های قابل قبولی هستند اما از سوی دیگر ویژگی هایی مانند; صفحه نمایش سیستم چند رسانه ای 7 اینچی، آینه تاشو برقی، دوربین دنده عقب، دکمه های کنترل روی فرمان، کروز کنترل، استارت دکمه ای، سانروف و … از جمله امکاناتی است که در این تیپ دیده نمی شود اما در انواع دیگر بله. .

مشخصات Atlas S چیست؟ + کاتالوگ
اطلس S چه مشخصاتی دارد؟ + کاتالوگ

توجه داشته باشید که موارد فوق مربوط به نسخه G اطلس است و هنوز تصویری از نسخه S این خودرو وجود ندارد، اما طراحی داخلی آن قطعا همان چیزی است که در سهند S دیده می شود. در زیر می توانید ویدیوی مربوط به آن را مشاهده کنید. معرفی نسخه Atlas G.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا