اخبار روز

اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان


به گزارش مانیبان؛ در سال 1402 تعداد 894 هزار و 593 نفر در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور بستری و خدمات درمانی دریافت کردند. خدمات درمانی بیمارستانی در این مراکز برای بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کاملا رایگان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بخش درمان خصوصی سازمان تامین اجتماعی پس از دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیشترین تعداد تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران را دارد و در سال 1402 تعداد کل بیماران بستری در این مراکز حدود 894 هزار نفر و تعداد 593 نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، امسال تعداد عمل های جراحی انجام شده در مراکز درمانی خصوصی سازمان تامین اجتماعی 507 هزار و 100 مورد و تعداد کل عمل های سزارین و زایمان طبیعی در این مراکز 107 هزار و 435 مورد بوده است.

برای تجهیز این مراکز به امکانات جدید، سال گذشته 46 دستگاه آمبولانس پیشرفته خریداری و به این مراکز تحویل داده شد. همچنین نیازسنجی دستگاه‌های فناوری پیشرفته (هایت‌تک) نیز در مراکز درمانی تامین اجتماعی و سه «م. r من، 15 دستگاه «سی تی اسکن»، یک دستگاه «سی تی» در بیمارستان های تأمین اجتماعی «آنژیو» و یک دستگاه «آنژیوگرافی» به همراه دو دستگاه «سنگ شکن» تهیه و نصب شده است.

توسعه ظرفیت های درمانی و تعمیق خدمات سلامت با هدف کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان حوزه سلامت یکی از راهکارهای تحول آفرین سازمان تامین اجتماعی و حوزه درمان سازمان اجتماعی است. امنیت. در حال حاضر بزرگترین خریدار استراتژیک خدمات سلامت در بخش درمان غیر مستقیم است. بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دومین تولید کننده خدمات بهداشتی محسوب می شود.

این گزارش حاکی از آن است که در حال حاضر واحد درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی متشکل از 404 مرکز درمانی خصوصی در سراسر کشور است که 84 مرکز آن شامل 79 بیمارستان (76 بیمارستان خصوصی و 3 بیمارستان شبانه روزی) و 5 جراحی محدود با مجموع 11 هزار و 593 مرکز فعال است. تخت و 320 مرکز سرپایی در سراسر کشور به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان ارائه می کنند.

سازمان تامین اجتماعی همچنین با 1106 بیمارستان و مرکز جراحی محدود در بخش درمان غیرمستقیم قرارداد همکاری دارد.

لازم به ذکر است بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در شهرهایی که این سازمان فاقد مرکز درمانی خصوصی است از پرداخت فرانشیز در بخش بستری بیمارستان های دولتی و دانشگاهی معاف بوده و خدمات بستری رایگان در این بیمارستان ها دریافت می کنند. همچنین خدمات بستری به کلیه بیمه شدگان بالای 65 سال سازمان تامین اجتماعی در تمامی مناطق کشور در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی بدون مشارکت و رایگان ارائه می شود.

بر اساس آمارهای موجود در سال 1402 بیش از 4 میلیون و 485 هزار و 748 بیمار بیمه شده در مراکز طرف قرارداد این سازمان خدمات بستری دریافت کردند که این رقم نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد رشد داشته است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا