اخبار روز

اطلاعیه مهم در خصوص حقوق بازنشستگی ۲۶ مهر

حقوق بازنشستگان در 17 اکتبر به اوج خود رسید. زمان واریز حقوق بازنشستگان در مهر ماه مشخص می شود. حقوق مستمری بگیران کشوری دولت دوبل واریز شد. در نیمه دوم سال حقوق بازنشستگان بازگردانده می شود. به خواندن ادامه دهید حقوق بازنشستگان ما در وب سایت دیجی اینترتینمنت پرداخت می کنیم.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: چهارمین قسط وام ضروری 30 میلیون تومانی این صندوق تا پایان عصر امروز (یکشنبه) برای مشمولان پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و 700 هزار مستمری بگیر تاکنون سه سطح تسهیلات لازم را به مستمری بگیران پرداخت کرده و در هر مقطع به 32 هزار نفر از این افراد تسهیلات ضروری قرض الحسنه اختصاص یافته است.

بازنشستگان چه زمانی حقوق دریافت می کنند؟

صندوق بازنشستگی کشوری سال گذشته این فرصت را به 460 هزار مستمری بگیر اعطا کرد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری، همین تعداد مستمری بگیر و شاغل تحت پوشش صندوق از این فرصت بهره مند می شوند./ایرنا

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات درمانی مستقیم سازمان برای بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان حائز اهمیت است، از این رو سازمان متعهد به توسعه و تعمیق بیشتر خدمات درمانی مستقیم به ویژه در مناطق کم برخوردار است.

به گزارش ایرنا، میرهاشم موسوی سازمان تامین اجتماعی روز یکشنبه در دوازدهمین جلسه شورای معاونین این سازمان با موضوع بررسی پروژه های عمرانی افزود: آینده نگری، آینده پژوهی و برنامه ریزی در راستای تعهدات حال و آینده. مهمترین مبنای تحول در حوزه تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: نباید فراموش کرد که همه ما برای خدمت به مردم اینجا هستیم و یکی از مهمترین مزایای تامین اجتماعی ارائه خدمات درمانی بهینه است. به همین دلیل در حال حاضر انجام به موقع طرح های درمانی در نهاد بیمه اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. توسعه زیرساخت ها مهم ترین موضوع در توسعه و تعمیق خدمات سلامت تامین اجتماعی است و با فراهم شدن زیرساخت های مناسب، جذب نیروهای متخصص و ارائه تجهیزات و خدمات به مردم می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خطاب به معاونان و مدیران این سازمان گفت: درد مردم را درد خود بدانیم. راه تسکین و التیام درد مردم، ساخت و تکمیل به موقع پروژه های درمانی در حال انجام است که نقش زیرساختی دارد. به همین دلیل نباید به خاطر کاستی ها و ناکامی هایمان از هیچکس دل خوشی داشته باشیم، زیرا باید در قبال هزینه هایی که در تامین اجتماعی انجام می شود در مقابل مردم و در پیشگاه خداوند مسئول باشیم. این مال مردم است.

خبر خوش برای بازنشستگان

موسوی پیش از این درباره پروژه های عمرانی سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 57 پروژه در قالب کلینیک و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در حال ساخت است. البته 150 پروژه عمرانی در این سازمان طراحی و توسعه می یابد.

وی تصریح کرد: امسال 11 هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های درمانی در حوزه عمران اختصاص یافت که در ابتدای دولت سیزدهم 4 هزار و 500 میلیارد تومان بود و این نشان دهنده رویکرد مثبت دولت در این حوزه درمان مستقیم است.

بسیاری از مستمری بگیران در انتظار وام ناچیز 20 میلیون تومانی هستند که صف طولانی و شرایط زیاد آن برای بسیاری دردسرساز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در هفته های اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان بیمه اجتماعی بارها از بهبود وضعیت مالی این سازمان و رفع مشکل کسری بودجه خبر داده اند.

«به زودی 70 میلیارد تومان بدهی عمومی به تامین اجتماعی بازپرداخت می شود»، «سازمان طی 2.5 سال گذشته موفق به تامین 49 میلیارد تومان نقدینگی از بیمه شدگان جدید شده است»، «106 میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی. «تامین اجتماعی در دولت جدید تنظیم شده است» و «خوشبختانه تامین اجتماعی دیگر مجبور نیست از بانک ها وام بگیرد…»

اینها پیشنهاداتی است که اخیراً از سوی مدیران وزارت کار و تامین اجتماعی ارائه شده است. اما در صورت بهبود عینی وضعیت مستمری بگیران این سازمان، بهبود وضعیت تامین اجتماعی قابل قبول است. واقعا چقدر این استحقاق ها بر زندگی بیمه شدگان تأثیر گذاشته است، جدول بازنشستگان و بازنشستگان سازمان چقدر پربارتر شده است و اکنون که ادعا می شود «تامین اجتماعی دیگر مشکلی ندارد» چه وضعیتی دارد. از پرداخت به شرکت هدف؟

در واقع، مستمری بازنشستگان زیر خط فقر است و حقوق های ناچیز این روزها معمولاً با یکی دو روز تاخیر پرداخت می شود. این در حالی است که بسیاری از مستمری بگیران در انتظار دریافت وام ناچیز 20 میلیون تومانی هستند که صف طولانی و شرایط فراوان آن برای بسیاری دردسرساز شده است.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) می گوید: تاکنون تنها 14 هزار فقره وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی در تهران پرداخت شده است در حالی که باید 400 هزار وام به مستمری بگیران شاغل در سراسر کشور پرداخت شود و تا پایان سال پیش بینی می شود در سال 40 تا 50 هزار وام به تهرانی ها بر این اساس پرداخت شود. تا امروز در هفتمین ماه سال حتی 20 هزار وام در تهران بازپرداخت نشده است.

وقتی از شما پرسیده شد که آیا فکر می کنید اعتبار برای بازپرداخت 400000 وام به بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال تضمین شده است یا خیر؟ گفت: دلیلی برای آن نمی بینم; درآمد واقعی باید برای سازمان ایجاد شود. گاهی مردانی حرف می زنند که ظاهری عینی و واقعی ندارند. به عنوان مثال در چند روز گذشته وزیر و مدیرعامل سازمان گفتند که 70 هزار میلیارد تومان در قالب شرکت های سودجو از دولت دریافت می کنیم. اینها در حال حاضر فقط کلمات هستند. الان هفتمین ماه سال است که این سهام ارزش گذاری شده و تحویل داده می شود و تامین اجتماعی می خواهد از سود این سهام استفاده کند، وارد سال 1403 شدیم.

به گفته دهقان کیا، صحبت های امیدوارکننده آقای وزیر و مدیرعامل تاثیری بر سفره بازنشستگان و بحث درمان نداشت.

حقوق بازنشستگان دو برابر شد

وی می افزاید: اگر میانگین هزینه های درمانی مستمری بگیران در دو سه سال اخیر حداقل سه تا چهار برابر شده باشد، چه امیدی به این وعده ها داشته باشیم؟ قبل از آزادسازی نرخ ارز، مواد اولیه دارو با دلار 4200 تومان وارد می شد، اکنون مواد اولیه با دلار 28000 تومان وارد می شود. هزینه های درمان گاهی هفت برابر شده است. چگونه می توانند هزینه درمان مستمری بگیران را به صفر برسانند؟

رئیس مرکز بیمه اجتماعی مستمری بگیران در تهران در پاسخ به افزایش 49 میلیارد تومانی وجوه سازمان از بیمه شدگان جدید گفت: امروز ضریب حمایتی سازمان حدود 4 یا حتی کمتر است. طبق محاسبات رسمی، هزینه 26 گروه بیمه ویژه ماهیانه 15 میلیارد تومان است. حتی پیش بینی شده در سال 1402، دولت سازمان باید برای این 26 گروه مهمان ناخوانده سر میز تامین اجتماعی که حدود 3 میلیون نفر است، حدود 214 میلیارد تومان بپردازد. دولت این ۲۱۴ میلیارد تومان را پرداخت نمی کند و برنامه ای برای پرداخت آن ندارد. بعد صحبت از 70 میلیارد تومانی می شود که قرار بود پرداخت شود اما هنوز پرداخت نشده است.

دهقان کیا تاکید کرد: این 214 میلیارد تومان تنها بدهی های جاری دولت برای سال 1402 است، حدود 600 هزار میلیارد تومان نیز بدهی های سال های گذشته دولت است که پرداخت نشده است.

این فعال صنفی بازنشستگان در پایان خاطرنشان کرد: این هزینه ها برای اقشار خاص و عدم پرداخت وام وعده داده شده و همچنین افزایش هزینه های دارو و درمان ثابت نمی کند که وضعیت این سازمان بهتر شود و خدمات بیشتری به آنها ارائه شود. بازنشستگان و مستمری بگیران . امروزه بازنشستگان از هزینه های درمان رنج می برند. بسیاری از مستمری بگیران می گویند هزینه ها آنقدر زیاد است که دیگر برای دارو و درمان به بیمارستان نمی رویم، بلکه با درد در خانه می مانیم و منتظر می مانیم تا ببینیم چه می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا