اخبار روز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی برای بیمه شدگان و بازنشستگان


به گزارش پی ام آپ، تامین اجتماعی اطلاعیه مهمی را اعلام کرد. تامین اجتماعی در اطلاعیه خود هشدار داده است که بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند. تامین اجتماعی برای درخواست پول تماس نمی گیرد.

روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر اقدام سودجویانه عده ای با هدف کلاهبرداری از بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به بهانه صدور کارت تحت عنوان کارت بیمه سلامت یا بیمه تکمیلی و عناوین مشابه. سازمان بیمه اعلام کرد که این سازمان و شعب تابعه هیچ گونه تماس و ارتباطی نخواهند داشت، هیچ گونه تماس تلفنی با بیمه شدگان برای امور درمانی و بیمه ای در قبال درخواست وجه وجود ندارد و کلیه خدمات درمانی و بیمه ای این سازمان انجام می شود. . به صورت مراجعه حضوری مخاطبان به شعب و نمایندگی های این سازمان و یا استفاده بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان از سامانه خدمات غیر حضوری سازمان.

تامین اجتماعی اعلام کرد: اخیراً شکایاتی مبنی بر تماس تلفنی افراد انتفاعی با چند نفر از بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی دریافت شده است که با سوء استفاده از نام این سازمان، درخواست واریز وجه کرده اند. وجه در ازای صدور و تحویل کارت درمان یا بیمه تکمیلی.

در این زمینه سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که صدور هر نوع کارتی از قبیل کارت بیمه، کارت سلامت، کارت بیمه تکمیلی و …. در دستور کار این سازمان نیست و هر نوع تماس تلفنی یا اطلاع رسانی. مراجعه حضوری افراد تحت عنوان همکار یا نماینده سازمان تامین اجتماعی با درخواست وجه در ارائه کارت و سایر خدمات بیمه ای و درمانی اخاذی و کلاهبرداری است.

تامین اجتماعی به بیمه شدگان و بازنشستگان هشدار داده است، حتی اگر کلاهبرداران برخی از اطلاعات شخصی خود را تلفنی یا حضوری فاش کرده اند، به هیچ وجه به آنها اعتماد نکنند و قبل از ارائه بیمه درمانی به آنها پولی ندهند. کارت، کارت بیمه یا هر نوع دیگری هیچ نوع خدمات دیگری را پرداخت نکنید. زیرا ارتباط این سازمان با بیمه شدگان و بازنشستگان تنها با مراجعه بیمه گذار به شعب و نمایندگی های رسمی و یا استفاده از سامانه خدمات آفلاین این سازمان به آدرس es.tamin.ir یا اپلیکیشن «تامین من» و این سازمان ساماندهی می شود. در هیچ خدمات درمانی یا بیمه ای از بیمه شده نمی خواهد که از طریق تلفن پول را به حساب های نامشخص واریز کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا