اخبار روز

اطلاعیه سپرده گذاری مرکزی در مورد وراث سهامداران متوفی

سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه اعلام کرد: سامانه وراثت ثبت نام وراث متوفی سهامداران متوفی پس از 10 تیرماه 1398 هنوز بازگشایی نشده است.

سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه در خصوص وراث سهامداران متوفی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه اعلام کرد: سامانه وراثت ثبت نام وراث سهام فوت شده پس از 10 تیرماه 1398 هنوز بازگشایی نشده است.

متن اطلاعیه سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شرح زیر است:

«بر اساس مصوبه شورای عالی بورس اوراق بهادار، سهام متوفیان بعد از 31 تیر از این رو این شرکت در سال 1399 درصدد ایجاد بستر ناموجود مناسب برای پرداخت مالیات است و پس از دریافت نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاعات مربوطه در این خصوص ارائه خواهد شد.

در حال حاضر فقط برای افراد متوفی با تاریخ فوت قبل از 31 تا اطلاع ثانوی تیر سال 1399 که دارای سهام سرمایه غیرمستقیم بود، امکان ارائه درخواست تقسیم سهام سرمایه در دفاتر کارگزاری ها و بانک های منتخب وجود دارد.

بر اساس این گزارش، سامانه وراثت به منظور تسریع در روند واگذاری سهام به وراث از سال 1383 تا 10 تیرماه 1398 به روی متوفیان بازگشایی شد.

ضمناً کل مراحل ثبت نام در سامانه ارث در شعب شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

بر اساس آخرین اطلاعات سپرده گذاری مرکزی، از سال 1383 تاکنون بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار جان خود را از دست داده اند. یکی سهام عدالت از وراث متوفی می تواند با مراجعه به 6000 شعبه شرکت های کارگزاری یا بانک های منتخب از جمله (ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) نسبت به انتقال سهام اقدام کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا