اخبار روز

اطلاعیه تعطیلی فردا دوشنبه 1 مرداد/ نام شهرهای دوردست


به گزارش مانیبان، ورود موج گرما به کشور باعث شده هر استانی برای مقابله با آن طرح ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد. یکی از میان این استان ها، کرمانشاه استانی است که همچنان گرمای بی سابقه ای را در این استان تجربه می کند (31). تیر تا 4 مرداد) اعلام کرده است که ساعات کاری ادارات از شنبه تا چهارشنبه دو ساعت کاهش می یابد و ظاهرا پنجشنبه ها نیز تعطیل خواهد بود.

استان لرستان یکی دیگر از استان هایی است که با گرمای بی سابقه ای مواجه شده است و در نتیجه به مدت دو هفته از یکشنبه تا جمعه هفته جاری ساعت کاری ادارات و بانک ها در این استان یک ساعت کاهش می یابد.

خوزستان مثل هر سال وضعیت خوبی ندارد. آخرین اخبار سازمان هواشناسی از هشدار نارنجی گرما در این استان حکایت دارد. ظاهرا تیر ماه در روزهای پایانی خود تمام توان خود را به کار گرفته تا شرایط را برای شهروندان این استان غیر قابل تحمل کند. اما پیام نارنجی در هشدارهای سازمان هواشناسی به چه معناست؟ این هشدار به این معنی است که باید منتظر اثرات منفی پدیده جوی باشیم و احتمال وقوع خسارت وجود دارد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

اگر ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان خوزستان را در نظر بگیریم، بیشتر مناطق آن از امروز تا دوشنبه اول مرداد این ماه با دمای هوای 49 درجه و گاهی بالاتر مواجه خواهد شد.

توصیه استاندار به مردم خوزستان

در میان این گرمای طاقت فرسا، مسئولان استانی می گویند که مصرف برق این استان در سال جاری به 9000 مگاوات رسیده است که رقمی بی سابقه است. به همین دلیل استاندار خوزستان توصیه هایی به خوزستانی ها دارد تا با کاهش مصرف برق، پایداری شبکه استان را تضمین کنند. از آنجایی که نیاز برق مصرفی استان بیشتر از میزان تولید برق در روزهای پرمصرف است، به همین دلیل صرفه جویی در مصرف خانگی و صنعتی ضروری است. کاهش درجه تهویه مطبوع و روشنایی منازل از دیگر توصیه هایی است که استاندار از شهروندان می خواهد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا