اخبار روز

اطلاعیه بانک مرکزی؛ پرداخت وام بدون اولویت غیر منطقی است


به گزارش مانیبان، بانک مرکزی اولویت پرداخت تسهیلات بانکی را بر تسهیلات و تسهیلات اعتبار ازدواج موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانان، قانون جهش مولد مسکن و غیره و هرگونه توقف تسهیلات اعلام کرد. بدون در نظر گرفتن اولویت های ذکر شده این سرنوشت شماست.

همزمان با رقابت بازار داغ بانک ها برای جذب سپرده های بیشتر در قالب حساب های نیابتی با وعده وام های 80 تا 100 میلیونی، بانک مرکزی بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با تمرکز در تسهیلات وام ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، قانون جهش در تولید مسکن و غیره است و هرگونه تعلیق تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت های مذکور توجیهی ندارد.

بخشنامه بانک مرکزی به بانک ها به شماره 03/119628 مورخ 27 مرداد ماه امسال به شرح زیر است:

اخیراً مشاهده شده است که برخی از بانک ها و مؤسسات اعتباری تبلیغات گسترده ای برای نمایندگی حساب بانکی با بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه و یا ارائه اعتبار به مشتریان با نرخ سود ترجیحی انجام داده اند.

شایان ذکر است با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار و کثرت درخواست تسهیلات بانکی، اولویت با پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات اعتبار ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانان است. ، قانون مسکن. قانون پرش تولید و غیره و هرگونه تعویق. نصب بدون در نظر گرفتن اولویت های ذکر شده بی اساس بوده و پذیرفته نمی شود.

همچنین عملکرد بانک یا مؤسسه اعتباری مذکور در پرداخت تسهیلات بدهی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت حاکی از عملکرد نامطلوب، همراه با اعطای تسهیلات به روش صدرالعاشرا، اقدامات انتظامی و نظارت مناسب انجام می شود. . در مقابل بانک یا مؤسسه اعتباری مذکور و اعضای هیأت مدیره مشترک خواهند بود.

لازم به ذکر است آنچه پیشنهاد شده از تاریخ این بخشنامه لازم الاجرا می باشد لذا خواهشمند است طبق مفاد بخشنامه 96/149153 مورخ 16/05/1396 کلیه واحدهای ذیربط اعتبار بانک یا موسسه مذکور ابلاغ شده و اجرای صحیح آنها باید به دقت نظارت شود. ‌


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا