اخبار روز سینما

اضافه شدن دو فیلم جدید و جذاب به چرخه اکران تابستانی از چهارشنبه!/جزئیات

دو فیلم «پرونده باز است» و «شهرک» از چهارشنبه 14 تیرماه اکران می شوند; «پرونده باز است» به عنوان آخرین خاطره کیومرث پوراحمد درباره قتل غیرعمد نوجوانی 15 ساله است و «شهرک» درباره چالش‌های یک بازیگر در غرق شدن در نقش است.

به گزارش پی ام آپ، زنده یاد کیومرث پوراحمد در آخرین روزهای زندگی خود مشغول تهیه فیلم «پرونده باز است» بود که متاسفانه این فیلم پیش از اکران درگذشت. پوراحمد موضوع آخرین فیلمش را از یک پرونده جنایی پرمخاطب در دهه 80 گرفته است. درباره نوجوان 15 ساله ای که دست به قتل می زند و منتظر حکم دادگاه است. بخش قابل توجهی از فیلم در کانون اصلاح و تربیت و زندان قزلحصار فیلمبرداری شده است.

پوراحمد قبل از «پرونده باز است» برای ساخت فیلم «تیغ و ترمه» با انتقادهایی مواجه بود اما این بار سراغ موضوعی کاملا متفاوت رفت و می توان انتظار کارهای قابل قبولی را داشت. بازیگران این فیلم پژمان بازغی، حسین پاکدل، سام قریبیان، نسیم ادبی، مه‌لقا باقری و محمدرضا غفاریهستند.

«شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و تهیه کنندگی علی سرتیپی مضمونی تامل برانگیز دارد. داستان در مورد مرد جوانی است که به بازیگری علاقه دارد که در تست بازیگری یک فیلم بزرگ پذیرفته می شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی بازیگر شدن باید شرایط خاص و روحی و روانی را بپذیرد. تمرینات گروهی بازیگری در یک شهر منزوی

نقش اصلی فیلم را ساعد سهیلی بازی می کند. بازیگری که می داند چگونه در موقعیت های بحرانی خوب عمل کند. کاظم سیاحی که در سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره سروش صحت ایفای نقش می کند نیز یکی از بازیگران این فیلم است. مهتاب ثروتی و همایون ارشادی نیز در این فیلم ایفای نقش می کنند. «شهرک» در چهلمین جشنواره فیلم فجر در سه رشته تدوین، فیلمبرداری و جلوه های ویژه میدانی نامزد دریافت سیمرغ شد.

«شهر هرت»، «کت چرمی»، « مصلحت»، «عروسی مردم»، «تصور» و «نگهبان‌شب» فیلم‌هایی هستند که از هفدهم خرداد ماه به عنوان فیلم‌های اول اکران تابستان روی پرده‌رفته اند که این دو فیلم از صبح چهارشنبه به جمع آن‌ها اضافه می‌شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا